Hlavní obsah

Audi A6 Avant: luxusní stěhovák s hromadou elegance

Slova „elegantní” a „kombík” nejsou v jedné větě často. U Audi A6 Avant se však skloubení povedlo. Posadili jsme se dovnitř, vyzkoušeli vibrující dotykový displej k ovládání klimatizace a otestovali i zadní lavici. Jen falešné koncovky výfuku se nepovedly.

Foto: Audi

Audi A6 Avant má elegance skoro tolik, co sedan.

Článek

Po představení nového Audi A6 s karoserií sedan, které proběhlo před několika týdny, bylo jen otázkou času, kdy Audi přijde s verzí kombi, označenou Avant. Jak se také dalo čekat, po technické stránce je úplně stejné jako sedan. [celá zpráva]

To znamená, že na trh přijde se dvěma třílitrovými šestiválci a jedním dvoulitrem. Ten je vznětový, nabídne 204 koní a 400 Nm a spolu se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic a předním pohonem bude tvořit základ nabídky.

Dieselový třílitr je k mání ve dvou výkonových variantách. Slabší má 231 koní a 500 Nm, silnější nabídne 286 koní a 620 Nm, a oba jsou spojeny s osmistupňovým automatem Tiptronic a stálým pohonem všech kol, využívajícím samosvorný mezinápravový diferenciál.

Benzínový třílitr nabídne 340 koní a 500 Nm a je, stejně jako základní 2,0 TDI, spojen se sedmistupňovým S Tronikem. Dostanete ho s pohonem všech kol Quattro Ultra, který připojuje zadní nápravu až v případě potřeby. A stejně jako u sedanu, šestiválcové verze budou standardně vybaveny 48V mikrohybridním systémem.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Audi nás u příležitosti představení nové A6 Avant pozvalo do Ingolstadtu, kde sídlí. Dostali jsme příležitost si novinku osahat a zblízka prohlédnout. Na první pohled zaujme velmi výrazně skloněný D-sloupek, který pomáhá vizuálně odlehčit profil vozu.

Skutečně to funguje, vůz při pohledu zboku nevypadá designově nevyváženě a troufám si říci, že se svou elegancí blíží sedanu. Tento prvek sice trochu ubírá z maximální kapacity zavazadelníku, ale 1 680 litrů je i tak spousta.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Standardní objem kufru je 565 litrů. Také jsou standardem elektricky otvírané páté dveře a elektrická roletka. Chcete-li systém udržování světlé výšky na zadní nápravě, budete muset připlatit za adaptivní odpružení, a v základu není ani otvírání pátých dveří mávnutím nohou pod nárazníkem.

Co se na zádi designérům opravdu nepovedlo, jsou falešné koncovky výfuku. Že jsou zaslepené, je vidět na první pohled, a vypadají opravdu lacině. I ony jsou shodné se sedanem, ale naživo to je ještě horší než na fotkách.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Displeje, kam oko dohlédne

Na velký centrální displej infotainmentu jsme již zvyklí, digitální přístrojové štíty se také v dražších autech stávají normou. Audi A6 v rámci systému MMI Touch Response nabízí displej ještě jeden, v dolní části středové konzole.

Ovládá se jím např. klimatizace a vyhřívání sedaček. To je většinou lépe přenechat fyzickým tlačítkům a otočným ovladačům, protože při ovládání dotykem se musíte více soustředit a déle se na ně dívat.

Jak funguje tento systém za jízdy, zjistíme až právě za jízdy, ale při statické prezentaci to nevypadalo, že by měly nastat nějaké problémy. Obrazovka totiž při dotyku prstem vibruje v místě, kde jste se jí dotkli, čímž dává jasně najevo, že byl úkon proveden.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Pomocí této obrazovky také řidič zadává text, např. při vyhledávání cíle v navigaci. Je to výhodné proto, že si může opřít ruku o volič převodovky. Ten má pojistné tlačítko, takže nechtěně s ním za jízdy pohnout nebude možné. A i kdyby, je to elektronický volič a řídicí jednotka nedovolí zařadit zpátečku třeba při stokilometrové rychlosti.

Stejně jako u sedanu, i u A6 Avant umožňuje systém přesouvání ikon po displeji, podobně jako u smartphonu. Hlasové příkazy můžete systému zadávat i hovorovou řečí a on na ně reaguje jednak pomocí dat ve vlastní paměti, a jednak pomocí dat z cloudu.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Podsvícené spony bezpečnostních pásů jsou chytrou pomůckou

Zadní lavice A6 Avant nabídne detail, který snad pomůže učinit přítrž otázkám zadních pasažérů, že nemůžou najít spony pro zapnutí bezpečnostního pásu. Jsou totiž osvětlené tenkým páskem, takže i v šeru by mělo být snazší je v sedačce objevit.

Zadní pasažéři nebudou skuhrat, ani že jim je zima nebo teplo - ve výbavě je čtyřzónová klimatizace. I zadní zóny se ovládají pomocí dotykového panelu. Také prostoru je tu, zcela dle očekávání, hromada - když si s výškou 184 cm sednu „za sebe”, před koleny mám ještě několik centimetrů prostoru, a nad hlavou také pár čísel zbývá.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Samozřejmostí je rozdělení opěradla na tři nezávisle sklopné díly v poměru 40:20:40 pro usnadnění převozu dlouhých předmětů. Zavazadelník nabídne kolejnice po stranách, do kterých je možné upevnit různé přepážky.

Audi se při vývoji ptalo zákazníků, jestli by v kufru ocenili další dvě nouzové sedačky, otočené proti směru jízdy, jako to má řada starých amerických kombíků nebo třeba Tesla Model S. Zákazníci ale údajně o nic takového neměli zájem, takže sedmimístné provedení mezi příplatky nenajdete.

Foto: Audi

Audi A6 Avant - pátá generace (C8, 2018)

Kdy vstoupí nová A6 Avant na český trh a s jakými cenami, zatím nebylo oznámeno. Český web Audi, a ostatně ani ten německý, zatím nenabízejí možnost novou A6 konfigurovat ani v jedné z karosářských variant.

Ceny tam také uvedeny nejsou, ale můžeme považovat přinejmenším za vysoce pravděpodobné, že budou v ČR začínat nad miliónem korun, stejně jako u dosavadní A6.

Výběr článků

Načítám