Článek
Zmíněná pohonná jednotka si v A3 Sportback odbude světovou premiéru. Čtyřválec s tubodmychadlem má maximální točivý moment 280 Nm při od 1800 do 5000 otáčkách za minutu. Doplněn šestistupňovou manuální převodovkou pak novinka z 0 na 100 zrychlí za 7,1 sekundy. Ručička tachometru se v takovém případě zastavuje na hodnotě 234 km/hod. Dvoulitr TFSI je prvním sériově vyráběným motorem na světě, který kombinuje systém přímého vstřikování paliva FSI s turbodmychadlem.
Paleta motorů pro A3 Sportback |
1,6 (výkon 75 kW/102 k, točivý moment 148 Nm) |
1,6 FSI (výkon 85 kW/115 k, točivý moment 155 Nm) |
2,0 FSI (výkon 110 kW/150 k, točivý moment 200 Nm) |
3,2 V6 (výkon 184 kW/250 k, točivý moment 320 Nm) |
1,9 TDI (výkon 77 kW/105 k, točivý moment 250 Nm) |
2,0 TDI (výkon 103 kW/140 k, točivý moment 320 Nm) |
Podle zvoleného motoru se o převod rychlostí starají pěti nebo šestistupňové manuální převodovky. V případě motorů 3,2 V6; 2,0 TFSI nebo 2,0 TDI je možná na přání dvojspojková elektrohydraulická převodovka DSG (Direct Shift Gearbox). Další variantou je šestistupňový automat tiptronic pro motory 2,0 FSI a 1,6.
Sportback má oproti klasické třídvéřové verzi A3 delší záď o 83 mm. Díky dvojici zadních dveří tak nabízí větší variabilitu při zachování dynamiky jízdních vlastností. Zavazadelník má v základu hodnotu 370 l. Po sklopení zadních sedadel však nabízí v této třídě pěkných 1120 l. U prodejců by první Sportbacky měly být v říjnu letošního roku.