Článek
Základ vozu je na prodloužené platformě Aston Martinu DB9. Zatím to není oficiální, nicméně Aston Martin Rapide by měl být proti kupé delší o 300 mm, vyšší i širší o 40 mm a nárůst rozvoru by měl činit 250 mm (celkem tedy 5010 x 1915 x 1310 mm).
O pohon se bude starat šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 470 350 a 600 Nm točivého momentu. Zrychlení na „stovku“ se očekává do pěti vteřin, maximální rychlost dosáhne 290 kilometrů v hodině. Řazení má na starost šestistupňová automatická převodovka ZF. Poháněná bude pro Astony typicky zadní náprava.
Aston Martin Rapide - klasické tvary Astonu
FOTO: Aston Martin
Světovou premiéru bude mít Aston Martin Rapide v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Mezi jeho konkurenty bude patřit především Porsche Panamera, ale i Maserati Quattroporte. Porsche Panamera se světu představí za pár dnů na autosalonu v Šanghaji.
Prodejní cena rapidu se podle našich odhadů bude pohybovat kolem 6 miliónů korun. Konečná montáž nebude probíhat ve Velké Británii jako obvykle, nýbrž v rakouské továrně Magna Stayer v Oberwaltersdorfu.
Porsche Panamera - konkurent Rapide
FOTO: Porsche