Článek
To, že nepůjde o jen tak nějaké auto, ukazuje už název. Vůz dostal přídomek AMR, což není nic jiného než zkratka speciální sportovní divize Aston Martin Racing. A tahle část britské značky má opravdu velké jméno ve světě automobilového sportu.
Takže Aston Martin Rapide dostal kompletní úpravu, která z něj dělá závoďák nejen žlutým pruhem na kapotě, ale i vším ostatním. Design byl samozřejmě upraven tak, aby se zvýšil přítlak na kola, takže jsou tu aerodynamické nástavce na nárazníku i prazích, vzadu je větší difuzor a kola jsou jednadvacetipalcová se speciálním designem. Když jsme mluvili o karbonu, je třeba říct, že i přední kapota je z tohoto materiálu, aby se uspořil nějaký ten kilogram hmotnosti.
Podvozek byl snížen o deset milimetrů a tlumiče jsou stavitelné ve třech polohách. A jedna z nich má název Sport. A když sport, tak není možné se spokojit s obyčejnými brzdami, ale jsou tu velké karbon-keramické kotouče. Ty krotí šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu.
Pod kapotou je vidlicový dvanáctiválec o objemu šest litrů, který je ze staré školy – bez turba. Výkon je povysazen na 443 kW (603 koní), což je o nemalých 32 kW (43 koní) víc, než má nejsilnější standardní verze s označením S. Točivý moment je stejný – 630 N.m. Auto zrychlí na stovku za 4,2 sekundy a maximální rychlost se zvedla na rovných 330 km/h.
Samozřejmě nesmíme zapomenout na cenu. Ta je 5,2 miliónů korun, což není málo. Ale vozů bude vyrobeno jen 210, takže se prodají pravděpodobně velmi rychle.