Hlavní obsah

Aston Martin představil dvanáctiválcový model Valour s retro designem, automobilka slaví 110 let

Auta, jako je čerstvě představený Aston Martin Valour, už dnes nevznikají. Má dvanáctiválec, manuální převodovku a pohon zadních kol prostřednictvím mechanického samosvorného diferenciálu. Působí jako oslava minulosti - a do značné míry jí je. Automobilka si ho totiž nadělila ke 110. výročí.

Foto: Aston Martin

Aston Martin Valour

Článek

Pokud vám tvary nového Aston Martinu Valour přijdou povědomé, není to náhodou. Kromě zřejmé inspirace modelu V8 Vantage ze 70. let 20. století vypadá, jako by z oka vypadl modelu Victor z roku 2020. Ten ovšem byl tehdy jedinečnou stavbou pro jednoho zákazníka, kdežto Valour - jméno znamená „chrabrost“ - vznikne ve 110 exemplářích.

Pod slupkou novinky jsou však oproti victoru zásadní rozdíly. Vůz má unikátní šasi, pravděpodobně - automobilka to ovšem nepotvrdila - založené na modelu V12 Vantage. Stejný základ má také motor - je to přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,2 litru, který dává 714 koní a 752 N.m točivého momentu.

Touto silou pohání zadní kola pomocí šestistupňové manuální převodovky speciální konstrukce a mechanický samosvorný diferenciál. Tento dvanáctiválec je v jiných modelech, které ho dostaly, spojen s automatem od ZF, spojení s manuálem bylo „velkou částí uctění řidičského charakteru“, říká Simon Newton, šéfinženýr Aston Martinu.

Valour má podle automobilky být „moderním autem pro řidiče“ a nabídnout „skutečné srdce a duši nadčasové analogové klasiky“, uvádí dále automobilka. Součástí je např. viditelné vedení táhel řazení u řadicí páky. Po stránce té modernosti tu jsou nastavitelné tlumiče, karoserie z karbonu či třeba karbon-keramické brzdové kotouče.

Vůz bude k mání pouhým 110 zákazníkům za cenu, která zatím není přesně známá, ale měla by se pohybovat mezi 1 a 1,5 milionem liber, což je 27,9-41,8 milionu korun.

Aston Martin DB12 je novým vrcholem grand tourerů značky

AutoMoto

Výběr článků

Načítám