Článek
Aston Martin byl v tomhle globálním světě jednou z posledních jistot, že zmenšování počtů válců a objemů motorů nemusí postihnout všechny. Když i Ferrari, tak Aston Martin zůstával u svého tradičního motoru. Ale je konec. Kromě dvanáctiválce tu teď je i přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec bi-turbo od Mercedes-AMG, kterou známe třeba z modelu GT S. Z něj ale dostal vlastně jen ten základ a drtivá většina byla upravena pro potřeby Aston Martinu – od sání až po výfuk.
A Mercedes-AMG GT S má shodný výkon 375 kW (510 k), ale rozděluje je točivý moment, který je zde 675 Nm. Auto zrychlí na stovku za 4,0 sekundy, což je o desetinku slabší než u dvanáctiválce. Ale to není špatná hodnota, když si uvědomíme, že mezi těmi motory je rozdíl sta koní. Může za to především hmotnost auta, která je proti dvanáctiválci menší 115 kg, takže s osmiválcem auto váží 1760 kg. Maximální rychlost je 301 km/h (menší o 9 km/h).
Podle značky si auto pořídí hlavně ten, kdo chce s Aston Martinem jezdit opravdu ostře. Lehčí motor znamená i mrštnější předek. Také cena bude hrát roli – dvanáctiválec stojí v přepočtu 5,5 miliónu korun, osmiválec 4,8 miliónu korun.
A ještě jedna zpráva od Aston Martinu. Dva roky starý koncept RapidE, tedy čtyřdveřový elektrický vůz, jde do výroby. Omezená edice bude 155 kusů a zákazníci prý mají být překvapeni, jak skvělý je zážitek jezdit s elektrickým Aston Martinem. Uvidíme.