Článek
Technicky nový model vychází z V12 Vantage, o kolik je těžší proti kupé, zatím britská automobilka neuvedla. Design se na přední masce inspiroval konceptem CC100 Speedster.
Šestilitrový dvanáctiválec s interním kódem AM28 je plněný atmosféricky a na zadní kola posílá 421 kW (573 koní) a neméně impozantních 620 Nm. Stovku zvládne za 4,1 s a jede již zmiňovaných 323 km/h. Skvělý zvuk zajistí výfuková soustava převzatá z hypersportovního One-7, nejdražšího astonu všech dob.
Manuál už v nabídce není
V nabídce je pouze sedmistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení, u minulé generace bylo možné zvolit šestistupňovou, přímo řazenou převodovku. Což je, jak jistě uznáte, pro dvanáctiválcový motor v dnešní době unikátní.
Fajnšmekři dostávají velké možnosti pro nastavení auta – ABS je nastavitelné ve dvou úrovních, ESP ve třech a „poladit” si můžete i odezvu řízení a plynového pedálu nebo tuhost adaptivních tlumičů. Standardem jsou karbon-keramické brzdy.
Prodejní cena zatím oznámena nebyla. Do interiéru nás zatím automobilka nahlédnout nenechala, velké změny proti kupé ale neočekáváme.