Hlavní obsah

Aston Martin DBS stál ve stodole od roku 1986

Vypadá to, že auta typu Aston Martin, Ferrari nebo Rolls-Royce se ve stodolách zapomínají častěji než lopaty. Do aukce v Silverstonu jde další takový kousek – Aston Martin DBS, který byl zapomenut ve stodole od roku 1986.

Foto: Silverstone Auctions Limited

1968 Aston Martin DBS

Článek

Za poslední dva roky se objevilo na světě tolik zapomenutých aut, že se zdá, jako by kdysi dávno vypukla nějaká epidemie, jejímž typickým příznakem bylo zapomínání aut. A ne ledajakých. Ve stodolách nikdo nezapomněl omlácený Opel Kadett, ale auta jako Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Bugatti, Hispano-Suisa…

Nejlepším příkladem budiž v roce 2014 nalezená sbírka Rogera Baillona, která v mnoha a mnoha stodolách chátrala a rozpadala se desítky let, až je prodali v přepočtu za 700 miliónů korun. [celá zpráva]

Foto: Silverstone Auctions Limited

1968 Aston Martin DBS

Foto: Silverstone Auctions Limited

1968 Aston Martin DBS

Náš Aston Martin DBS chátral ve stodole třicet let. Jeho historie není plná známých celebrit a aut nebylo vyrobeno jen pár kusů. Ale i tak jeho cena původně byla 4470 liber, nyní se očekává, že by u Silverstone Auctions Limited mohla dosáhnout někam k 60 000 librám (přes 2 000 000 korun). To není moc, ale je zapotřebí uvažovat, že v autě se jen tak nesvezete. Tady bude zapotřebí opravdu dost velká investice k tomu, aby opět vstalo z mrtvých.

Auto má velmi krátkou historii, která začala 5. listopadu 1968, kdy si jej koupil první majitel z hrabství Surrey v Anglii. Už po dvou letech jej prodal dál, jistému panu Pasqua, který si jej přemístil na ostrov Jersey (největší ostrov z Britských Normanských ostrovů).

Dalších 16 let nakynuly najeté míle na jeho tachometru jen velmi střídmě. Ostatně kde by měly naskakovat, když ostrov je dlouhý osm a široký pět mil (12 x 8 km). A tak se tachometr zastavil na hodnotě 30 565 mil (49 190 km).

Foto: Silverstone Auctions Limited

1968 Aston Martin DBS

Foto: Silverstone Auctions Limited

1968 Aston Martin DBS

To, co je na voze plném špíny a trusu od ptáků zajímavé, je jeho motor. Aston Martin DBS se totiž začal vyrábět v roce 1967. Přinesl na svět také nový vidlicový osmiválec. Jenže ten nebyl připraven v době uvedení DBS, takže první výrobní řada dostala řadový šestiválec o objemu čtyři litry. A právě tohle je jeden z nich.

Související témata:

Výběr článků

Načítám