Článek
Za poslední dva roky se objevilo na světě tolik zapomenutých aut, že se zdá, jako by kdysi dávno vypukla nějaká epidemie, jejímž typickým příznakem bylo zapomínání aut. A ne ledajakých. Ve stodolách nikdo nezapomněl omlácený Opel Kadett, ale auta jako Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Bugatti, Hispano-Suisa…
Nejlepším příkladem budiž v roce 2014 nalezená sbírka Rogera Baillona, která v mnoha a mnoha stodolách chátrala a rozpadala se desítky let, až je prodali v přepočtu za 700 miliónů korun. [celá zpráva]
Náš Aston Martin DBS chátral ve stodole třicet let. Jeho historie není plná známých celebrit a aut nebylo vyrobeno jen pár kusů. Ale i tak jeho cena původně byla 4470 liber, nyní se očekává, že by u Silverstone Auctions Limited mohla dosáhnout někam k 60 000 librám (přes 2 000 000 korun). To není moc, ale je zapotřebí uvažovat, že v autě se jen tak nesvezete. Tady bude zapotřebí opravdu dost velká investice k tomu, aby opět vstalo z mrtvých.
Auto má velmi krátkou historii, která začala 5. listopadu 1968, kdy si jej koupil první majitel z hrabství Surrey v Anglii. Už po dvou letech jej prodal dál, jistému panu Pasqua, který si jej přemístil na ostrov Jersey (největší ostrov z Britských Normanských ostrovů).
Dalších 16 let nakynuly najeté míle na jeho tachometru jen velmi střídmě. Ostatně kde by měly naskakovat, když ostrov je dlouhý osm a široký pět mil (12 x 8 km). A tak se tachometr zastavil na hodnotě 30 565 mil (49 190 km).
To, co je na voze plném špíny a trusu od ptáků zajímavé, je jeho motor. Aston Martin DBS se totiž začal vyrábět v roce 1967. Přinesl na svět také nový vidlicový osmiválec. Jenže ten nebyl připraven v době uvedení DBS, takže první výrobní řada dostala řadový šestiválec o objemu čtyři litry. A právě tohle je jeden z nich.