Článek
Automobilka Aspark ve středu uvedla, že hypersport dosáhl rychlosti 8. června v centru Automotive Testing Papenburg (ATP) v Německu.
Překonal tak chorvatský Rimac Nevera, který byl dosud na prvním místě s maximální rychlostí 415 km/h. Rimac však drží prvenství mezi produkčními elektrickými auty, Aspark Owl je totiž předprodukčním konceptem.
Vozu například chybí boční zrcátka pro snížení odporu vzduchu, což jasně říká, že se nejedná o auto schválené pro provoz na pozemních komunikacích.
Na vývoji notně upravené verze SP600 se podílela italská společnost Manifattura Automobili Torino.
„Před pokusem o světový rekord prošel Owl SP600 kompletní sadou virtuálních a fyzických testů. To zahrnovalo testování v aerodynamickém tunelu a několik dní testování na trati,“ uvedla automobilka v prohlášení.
Nakonec během druhého pokusu, kdy byl za volantem profesionální jezdec a vítěz závodu 24h Nürburgringu Marc Basseng, dokázal dosáhnout maximální rychlosti 438,73 km/h, měřeno pomocí certifikovaného přístroje Racelogic V-Box.
„Při předchozích pokusech bylo auto schopné trvale překonat rychlostní hranici 420 km/h a dosáhlo prvních 420,8 km/h a 430 km/h před poslední a nejúspěšnější jízdou,“ dodala automobilka.
V porovnání s vozy se spalovacími motory ale zaostává. Přestože je Owl SP600 rychlejší než Bugatti Veyron Super Sport, stále nedosahuje rychlosti 490 km/h, které zvládlo Bugatti Chiron Super Sport. Koenigsegg plánuje otestovat Jesko Absolut koncem tohoto roku a zjistit, zda skutečně dokáže dosáhnout uváděných 330 mph, 531 km/h.
Společnost Aspark se sídlem v Ósace pracuje na svých elektrických ultravýkonných vozech Owl od roku 2015.