Článek
Technický základ je použit z atomu, nomad ale není zaměřen na silnice a závodní okruhy, ale na šotolinové či zasněžené cesty. Poháněná jsou zadní kola a už na první pohled je zjevná robustnost - nejenom použitých pneumatik s vyšším profilovým číslem, ale i podvozku, který se nějakou tou větší dírou nenechá rozhodit, a samozřejmě robustním trubkovým rámem.
Nechybí ani samosvorný diferenciál. Váha dvoumístné buggyny činí 700 kilogramů, a když se podíváte na přiložené video, pochopíte, jak moc zábavné s ní musí být svezení. Jenom k ní ale potřebujete ideálně autokrosové závodiště nebo nějakou uzavřenou cestu s méně adhezním povrchem.
Čtyřválec původem od Hondy má zdvihový objem 2,4 litru a produkuje největší výkon rovných 200 koní (147 kW) při 7200 otáčkách. Točivý moment vrcholí na hodnotě 300 Nm. Převodovka je manuální a má šest rychlostních stupňů.
Prodejní cena činí v přepočtu milión korun. Nejbližší dealer je v Německu (Cvikov) a mimochodem: na stránkách Atom Motors Česká republika figuruje coby „Československo”.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_G/JqskJ.jpeg?fl=cro,0,78,800,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Ariel Nomad (2015)