Hlavní obsah

Ariel E-Nomad je drsná terénní bugina na baterky

Britský výrobce dobrodružně laděných bugin Ariel Motor se pochlubil konceptem čistě elektrické buginy Nomad, kterou chce začít vyrábět v roce 2026. Elektromotor nabízí výkon 286 koní a dojezd by měl být kolem 240 kilometrů.

Foto: Ariel Motor Company

Ariel E-Nomad

Článek

Společnost Ariel Motor se relativně nedávno pochlubila druhou generací ikonického modelu Ariel Nomad, která navzdory podobnému vzhledu slibuje zásadní vylepšení. Nyní ovšem společnost představila i koncept čistě elektrické verze, která by se do výroby mohla dostat v roce 2026.

Elektrický koncept s označením E-Nomad se od spalovacího modelu odlišuje přepracovanou karoserií, která je vyrobena z recyklovatelného materiálu. Panely karoserie jsou údajně o 9 procent lehčí než karbon a při jejich výrobě by mělo vznikat i méně emisí CO2.

Oproti spalovacímu modelu Nomad 2 by měl mít E-Nomad také o 30 procent nižší odpor vzduchu, čehož bylo dosaženo nejen novým a výraznějším zakrytím trubkového rámu, ale také přidáním elegantní střechy, do které je integrována rezerva.

Druhá generace šíleného Arielu Nomad přijíždí s motorem z Fordu Focus

AutoMoto

Zásadní novinkou je pak nahrazení 2,3litrového přeplňovaného motoru Ford EcoBoost elektromotorem Borg Warner eDM o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 490 Nm. Výkon je přenášen na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem a akcelerace z 0 na 96 km/h by měla trvat pouze 3,4 sekundy.

Pohonná jednotka, tedy motor, převodovka a invertor, by měla vážit pouze 92 kilogramů. Vůz je navíc vybaven novým systémem ABS a funkcí regenerativního brzdění.

Energie je uložena ve 450V baterii s kapacitou 41 kWh, kterou společnost Rockfort Engineering vyvinula speciálně pro E-Nomad. Baterie s integrovaným chlazením i zahříváním je uložena pod kabinou a její hmotnost by měla být 300 kilogramů. Váha celého stroje by pak měla dosahovat 896 kilogramů.

Baterie by při plném nabití měla zajistit dojezd kolem 240 kilometrů, nabíjení pak zkrátí podpora rychlonabíjení stejnosměrným proudem. Nejvyšší podporovaný výkon sice neznáme, nabití z 20 na 80 procent by však mělo trvat kolem 25 minut.

S uvedením produkční verze se počítá kolem roku 2026. Oproti spalovacímu modelu by si zákazníci mohli připlatit až 10 000 liber (cca 298 000 korun), očekává britský Autocar. Spalovací Ariel Nomad 2 přitom startuje od ceny 67 992 liber (cca 2 024 000 korun).

Designér Ian Callum ukázal svůj první vlastní projekt, elektrická bugina se má i vyrábět

AutoMoto

Opel převedl studentský návrh do reality. Rocks E-Xtreme je bizarní bugina

AutoMoto

Výběr článků

Načítám