Článek
Ve čtvrté evoluci inženýři slibují více prostoru pro posádku a díky použití nové trubkové konstrukce také větší tuhost, a to o 15 procent v porovnání s minulou generací. Zvětšila se i palivová nádrž (konkrétní číslo ale firma neuvádí), na jedno natankování nově ujedete 300 mil, tedy 482 kilometrů.
O pohon se stará čtyřválcový motor původem ze Civicu Type R, turbodmychadlem přeplňovaná jednotka nabízí 320 koní a 420 Nm točivého momentu. A to s lehkým dvoumístným autem bez karoserie logicky musí pěkně „cvičit“ – sprint na 96 km/h je otázkou pouhé 2,8 sekundy, 0–161 km/h zabere jenom 6,8 sekundy; nejvyšší rychlost končí na hodnotě 261 km/h, což je na otevřené a nízké auto více než dost.
Můžete mít karbonová kola
Síla motoru se jako doposud přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na zadní kola; standardem je mechanický samosvorný diferenciál.
Vpředu jsou šestnáctipalcová kola, vzadu mají průměr o jeden palec větší. Standardní tlumiče Bilstein lze vyměnit za stavitelné Öhlins, připlatit si bude možné i za karbonová kola.
Základní cena v přepočtu činí 1,2 miliónu korun. Ročně se vyrobí pouhých 100 kusů, což z Arielu Atom udělá na silnicích vzácnost.
Světová premiéra nové generace proběhne tento víkend na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, první zákazníci se dočkají příští rok na jaře.