Článek
Automobil jedoucí rychle po mokré vozovce má stále styčnou plochu díky tomu, že pneumatika dokáže vodu odvést do jejích drážek a pak pryč. Pokud už drážky nedokážou vodu odvést, pneumatika se nadzvedne a vlastně začne plout po vodě. V té chvíli je auto neřiditelné a ten cestujícím zbývá jen doufat, že pneumatiky se zase chytí nějakého suššího místa.
A těmto chvílím, kdy přestanou pneumatiky plnit svou funkci, chce předejít nový senzorický systém od Continentalu. Je založen na principu několika kamer, které snímají kolo a hlídají rozstřik vody. V ideálním případě má tvar rozstřiku vody určitý tvar. Ve chvíli, kdy se změní na jisté specifické rozstřikování, systém informaci předá vozidlu a řidiči.
Systém díky rychlosti komunikace elektroniky dokáže reagovat tak rychle, že může senzoricky zachycený náběh aquaplaningu zredukovat a přivést automobil opět na suchou vozovku. Samozřejmě že informace k řidiči je důležitá k tomu, aby on přizpůsobil rychlost jízdy stavu vozovky.
Ještě jednu velkou výhodu tento systém bude mít. Jde o budoucí systémy komunikace mezi auty, kdy zjištění možnosti aquaplaningu může být během okamžiku přeneseno ostatním vozidlům do jejich informačních systémů a automobil pak dokáže očekávanou nebezpečnou situaci lépe vyřešit.