Článek
Před autosalonem jsme vám přinesli článek o tom, že Roland Gumpert zkrachoval, jeho firmu koupila čínská společnost, která v Ženevě měla představit nějaký vůz s názvem Arrow, což měl být pravděpodobně upravený starý Gumpert Apollo. Výsledný vůz se měl jmenovat Apollo Arrow a měl to být upravený starší typ. Jak daleko jsme byli od pravdy? Tak napůl. [celá zpráva]
Apollo totiž představilo hned dva vozy. Opravdu tu byl upravený starý model Gumpert Apollo, tady pod označením Apollo N. Ale vedle něj pak zcela nový supersport s názvem Apollo Arrow. Takže dvě velmi zajímavá auta.
Začneme „enkem“. Automobil je už vzhledově s původní verzí téměř shodný. Má rozměry 4460 × 1998 × 1114 mm a rozvor náprav 2700 mm. Díky lehkému trubkovému rámu, který funguje jako nosná část techniky, a díky monokoku z uhlíkového kompozitu váží auto krásných 1200 kg.
Před zadní nápravou je uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru s dvojicí turbodmychadel. Jistě poznáváte, že zdroj agregátu je Audi. Výkon je 515 kW (700 k) při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí v 880 Nm při 4400 ot./min. Gigantická kola (vzadu mají například pneumatiky rozměry 345/30 ZR20) přenášejí sílu na silnici tak dokonale, že auto zrychlí na stovku za 3,6 sekundy a maximální rychlost je 360 km/h.
Novinka s tisícem koní
Ovšem nový vůz je ve všech směrech ještě lepší. I tady je podobná konstrukce karoserie i vnitřností, ale motor je osmiválec 4.0 TFSI (opět tedy Audi). Výkon je tu 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 Nm. Auto je sice těžší (1300 kg), ale to bude tím, že je větší (4890 × 1992 × 1224 mm).
S výkonovými charakteristikami pak zvládá zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a za 8,8 sekundy už jede dvoustovkou. Maximální rychlost je opět 360 km/h.
Obě auta jsou homologována pro silniční provoz, ale mají i razítko FIA, takže mohou na závody. Ceny, termíny začátku výroby apod. zatím výrobce nezveřejnil.