Článek
Původní Land Rover Defender se nabízel v řadě úprav, včetně konfigurace s pohonem 6×6, která původně vznikla pro armádní využití, uplatnění ale našla také u záchranných složek a cestovatelů. Novodobý defender se zatím prodává pouze jako SUV, s jeho drsnější šestikolovou verzí ale nyní přišel americký úpravce.
Společnost Apocalypse, která už má na svědomí celou řadu extrémně upravených offroadů, často s přidanou třetí nápravou, totiž představila model World Ender, jenž je velmi agresivně pojatou přestavbou nového Land Roveru Defender s karoserií pick-up a třetí hnanou nápravou.
Základem přestavby je klasický Land Rover Defender 110, tedy klasická pětidveřová verze, vůz ale dostal agresivní body-kit, který kromě korby nabízí i výrazně vytažené podběhy, v nichž se ukrývají 20“ disky v armádním stylu, obuté do 38“ terénních pneumatik.
Podvozek prošel kompletní přestavbou, stiskem tlačítka umožňuje změnu světlé výšky až v rozsahu 203 milimetrů. Na náročných cestách se pak bude hodit i kompletní ochrana podvozku robustními plechy nebo masivní přední rám.
Pod kapotou je uložen standardní kompresorem přeplňovaný 5,0litrový motor V8, nabízející nejvyšší výkon 386 kW (525 koní). Výrazná proměna se jistě podepsala na dynamice stroje, přesto je prakticky jisté, že mu stále zbyl dostatek sil na svižnou jízdu po silnici i zdolávání náročného terénu.
Vůz v galerii je prvním vyrobeným kusem, který už byl doručen majiteli z americké Floridy. Společnost Apocalypse ale ráda zprostředkuje i další přestavbu. Zákazníci se však musí připravit na vysokou cenovku startující od 374 999 dolarů, v přepočtu tedy 8,4 milionu korun.