Článek
Americký start-up Canoo začal fungovat v roce 2017, tehdy ještě pod názvem Evelozcity, a v jeho vedení stálo několik lidí, kteří již měli zkušenosti s vývojem elektromobilů i s prací pro velké globální automobilky. V roce 2019 přišlo přejmenování na Canoo a představení prvního konceptu, který se nepodobal žádnému jinému elektromobilu.
Automobilka se zaměřila na vývoj spíše užitkových vozů s nevšedním designem a skateboardovou platformou, která měla být použita jako základ pro širokou paletu připravovaných modelů, včetně MPV, dodávek a pick-upů. Svým originálním přístupem zaujala dokonce i společnost Hyundai, která plánovala společný vývoj.
Od konkurence se automobilka odlišovala nejen technickými řešeními a designem, ale také prodejními plány. Vozy totiž původně nechtěla tradičně prodávat, ale pronajímat. V podstatě z nich chtěla učinit byty na kolech.
Trump vyhlásil stav energetické nouze a zrušil nařízení ohledně elektroaut

Společnost si získala obrovskou pozornost a ještě před prodejem jediného vozu získala investory v podobě NASA, Walmartu nebo americké Poštovní služby. Agentura NASA se pak v roce 2023 pochlubila prvními fotkami flotily vozů Canoo, které budou mít za úkol přepravovat astronauty mise Artemis po floridském Kennedy Space Center.
Automobilka měla doručit také vozy Walmartu, Poštovní službě i úřadům státu Oklahoma, nicméně se mělo jednat především o testovací auta. Společnost ovšem zřejmě nedokázala sehnat další zákazníky a rozjet výrobu v dostatečném objemu.

Elektromobily Canoo měly rozvážet i poštu pro USPS.
Podle The Crunch vyrobila za rok 2024 jen pár vozů a postupně ji opustilo několik vysokých představitelů. Následovalo propouštění zaměstnanců a v listopadu byl dokonce zastaven provoz továrny. V pátek 17. ledna pak společnost oficiálně oznámila bankrot podle hlavy 7, neboť nedokázala sehnat finance od nových partnerů ani ze státního programu.
Po společnostech Fisker a Lordstown Motors jde o další bankrot výrobce elektromobilů, který dokázal původně zaujmout originálním přístupem. Ovšem zatímco poslední dvě automobilky vyhlásily bankrot podle hlavy 11, znamenající reorganizaci a pokračování, bankrot podle hlavy 7 znamená okamžitý konec společnosti a rozprodej jejího majetku.
Výrobce nabíjecích stanic elektromobilů se pustil do boje se zloději, krádež kabelů jim zkomplikuje

Modernizovaná Tesla Model Y už se vyrábí v Evropě
