Hlavní obsah

Američtí majitelé lotusů nemohou odjet z prodejny, sporťák čeká na emisní zelenou

Lotusy Emira by se mohly prodávat ve většině USA, automobilka však čeká na certifikaci dle přísnějších pravidel CARB, než je začne zákazníkům dodávat.

Foto: Lotus

Lotus Emira

Článek

Lotus Emira je na světě už víc než dva roky, v USA však žádný ze zákazníků svůj kousek zatím nedostal. Automobilka totiž stále čeká na homologaci vozu z emisního hlediska v Kalifornii, resp. dle standardů CARB (California Air Resources Board).

Podle těchto pravidel se neřídí celé Státy, avšak ani pouze Kalifornie. Připojilo se k nim celkem 14 států; zbylých 36 se řídí federálními předpisy úřadu EPA (Environmental Protection Agency). Tyto předpisy emira splňuje a ve většině USA by se tedy vůz prodávat mohl.

Proč se to neděje? Automobilka má obavy z toho, že kdokoliv by koupil z druhé ruky vůz certifikovaný pouze dle pravidel EPA a následně ho chtěl přihlásit v některém ze států, které se řídí normou CARB, měl by obtíže. Tomu chce předejít tak, že vůz raději nedodá vůbec nikomu.

Kalifornská certifikace se ovšem protahuje a výsledkem je, že ve Státech stojí stovky vyrobených aut na parkovištích prodejců. Jejich budoucí majitelé se na auta můžou podívat a posadit se do nich, ale ne si je odvézt domů.

„Jeden zákazník se sem jezdí na své auto dívat. Nemůže se dočkat, až ho dostane,“ cituje web Automotive News, který zprávu přinesl, jednoho z prodejců.

Podle něj se však blýská na lepší časy. S odkazem na mluvčí automobilky píše, že emira už prošla všemi potřebnými testy a „jen“ se čeká na finální přiklepnutí homologace. To může trvat až 90 dnů, ale jsou-li vyjádření automobilky pravdivá - úřad věc odmítl komentovat - je třeba už jen trocha trpělivosti.

Lotus představil extrémně výkonnou nabíječku, za 5 minut zvýší dojezd o 142 km

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám