Článek
Ford podle úřadu příliš pomalu svolával auta s vadnými zpětnými kamerami. Úřadu ani neposkytl úplné informace podle federálního zákona o bezpečnosti motorových vozidel.
„Včasné a přesné svolávací akce jsou zásadní pro zajištění bezpečnosti všech účastníků silničního provozu,“ uvedla zástupkyně šéfa NHTSA Sophie Shulmanová. „Pokud výrobci nedokážou upřednostnit bezpečnost americké veřejnosti a splnit své povinnosti vyplývající z federálního zákona, bude je NHTSA hnát k odpovědnosti,“ dodala.
Auto může samo vyřadit na neutrál a znemožnit akceleraci. Ford v Americe kvůli chybě svolává tisíce aut
Americká automobilka musí zaplatit 65 milionů dolarů v hotovosti a dalších 45 milionů USD vynaložit na pokročilou analýzu dat, nové testovací zařízení a na další projekty. Zaplacení zbývajících 55 milionů USD bude zatím pozastaveno pod podmínkou, že Ford ve stanovené lhůtě splní všechny stanovené podmínky.
Podle dohody úřadu s Fordem bude nezávislá třetí strana dohlížet na plnění povinností automobilky při svolávání vozidel po dobu nejméně tří let. Ford musí také přezkoumat všechny své svolávací akce za poslední tři roky, aby se ujistil, že byl svolán dostatečný počet vozidel, a v případě potřeby uskutečnit nové svolávací akce.
Úřad NHTSA začal automobilku vyšetřovat v srpnu 2021. Firma svolala v roce 2020 ke kontrole přes 620 000 vozidel kvůli problému se zadní kamerou a úřad chtěl vědět, zda Ford svolal vozidla včas. Ford pak v roce 2022 tuto svolávací akci rozšířil, uvedla agentura Reuters.