Článek
V roce 2017 jsme vám představili Bollinger B1 – elektrický teréňák, který tehdy nadchl celou Ameriku. Především tím, že si nehraje na moderní superauto, ale jde o fortelný hranatý pracovní stroj, kde si bude moct majitel převážet jakkoli dlouhé předměty. Stačí sklopit čelní masku a přepážku a auto bude díky absenci spalovacího motoru zcela průchozí.
Od představení B1 jsme o Bollingeru moc neslyšeli. Občas se vyrojily zprávy, že se pracuje na podvozku pro další vůz nebo že to bude pickup, ale jinak nic víc. Teď víme, že to všechno byla pravda. Nový model B2 půjde do výroby souběžně s B1. Je to skutečně pickup, který je v USA možná ještě víc žádaný než je klasický teréňák s uzavřenou karoserií.
Zatímco B1 se v roce 2017 představilo s možností akumulátorů o kapacitě 60 a 100 kWh, B2 debutuje se 120 kWh. Dojezd by měl být někde na hranici 320 km. Plného nabití dosáhne za 75 minut (u rychlonabíječky) nebo za 10 hodin (220 V zásuvka).
Automobil je opravdový americký teréňák. Vždyť jeho světlá výška je 38 cm a délka přes 5,2 m. Ložná plocha má délku 175 cm a stejně jako u B1 je možné ji prodloužit prakticky „donekonečna”. Ale využitelná délka se zavřenými zadními dveřmi a přední maskou je 4,8 metrů. Kornu lze zatížit 2,2 tunami a na tažném zařízení lze táhnout přívěs až 3,4 tuny těžký. Auto totiž disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 451 kW (614 koní).
Cena vozu ještě není stanovena, ale po zaplacení tisícidolarové zálohy bude zájemce kontaktován přímo firmou. Kdy začne výroba, zatím není známo. Představené vozy jsou dnes již předsériové prototypy.