Článek
Fisker Ocean byl již automobilkou představen jako prototyp právě na zmiňované německé platformě MEB a postavila ho společnost Italdesing. Investorům bylo následně funkcionáři firmy sděleno, že se model Ocean, první SUV a zároveň první auto znovuzrozené značky Fisker, možná bude skutečně vyrábět.
Karma se nevzdává, se staronovým hybridem chce dobýt Evropu
V souvislosti s touto zprávou nyní automobilka Fisker potvrdila, že probíhá intenzivní jednání se zástupci německé automobilky Volkswagen. Jeho výsledkem by mohla být licence k používání platformy MEB i jiných komponentů, díky čemuž by Fisker ušetřil na drahém vývoji.
Tato platforma je specifická v pohonu zadních kol ve své základní variantě. A je pro Volkswagen velmi důležitá, stojí na ní hatchback ID.3 i chystaná Škoda Enyaq.
Zástupci vedení Fiskeru se rovněž nechali slyšet, že zakoupením „kvalitních výrobků“ od Volkswagenu by mohli se SUV Ocean přijít až o polovinu rychleji, než se původně plánovalo. Cílem by byla hlavně ziskovost vzhledem k levnějšímu procesu výroby a vývoje.
BMW iX3 přijíždí v roli mnichovského konkurenta pro Audi e-tron
Předpokládá se, že SUV Ocean dorazí jako produkční model na trh ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 se základní cenou 37 499 dolarů, tedy přibližně 871 tisíc korun, což je docela překvapivá cena na to, že první model Fiskeru, sedan Karma, stál původně více než 4 miliony korun.
Překvapí i plánovaný dojezd Oceanu. Mluví se totiž až o 482 kilometrech na jedno nabití baterie, která má mít kapacitu více než 80 kWh. Dodejme, že u elektromobilů koncernu Volkswagen, které mají stát na platformě MEB, se hovoří o maximální kapacitě baterie 77 kWh.