Článek
NHTSA může nařídit stažení vozů, pokud se domnívá, že jsou vadné a představují pro účastníky provozu přílišné riziko. Tesla se k záležitosti zatím nevyjádřila.
Jiný americký úřad – Národní komise pro bezpečnost dopravy (NTSB) – dříve uvedl, že autopilot běžel nejméně při třech smrtelných nehodách vozů Tesla. Autopilot, který umožňuje řidičům nemít ruce delší dobu na volantu, nemá podle NTSB dostatek systémových záruk.
Je tesly snadné oklamat a složité uhasit? Tragická nehoda vzbuzuje otázky
Výrobce elektrovozů představil autopilota v roce 2015. Po smrtelné nehodě se zapnutým autopilotem požádal řidiče, aby i při jeho používání nepouštěli volant a byli vždy připraveni převzít kontrolu nad vozem. Automobilka tvrdí, že řízení s autopilotem je bezpečnější než bez něj.
Věc přitáhla ve Spojených státech znovu pozornost po 17. dubnu, kdy při nehodě zahynuli dva muži v Texasu. Policie se domnívá, že v té době nebyl za volantem ani jeden z nich.
S Teslou naboural do policejního auta, vymluvil se na Autopilota
Právě nehodami vozů Tesla argumentovala při středečním zamítavém hlasování o nařízeních, která měla urychlit přijímání samořízených vozů, předsedkyně obchodního výboru Senátu amerického Kongresu Maria Cantwellová. „Zdá se, že každý druhý týden slyšíme o dalším vozidle, které havarovalo, když ho řídil autopilot,” řekla podle Reuters Cantwellová.