Hlavní obsah

Americké úřady zkoumají deset smrtelných nehod vozů Tesla od roku 2016

Americký národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (NHTSA) zahájil 30 vyšetřování, ve kterých zkoumá i deset smrtelných nehod elektromobilů Tesla od roku 2016. Prověří, zda na vině nebyl poloautomatický systém zvaný autopilot. Vyšetřovatelé podle agentury Reuters zatím vyloučili vinu autopilota, který přebírá některé jízdní úkony, ve třech ze 30 nehod od roku 2016.

Foto: Lucy Nicholson, Reuters

Logo autosalónu Tesla v Kalifornii

Článek

NHTSA může nařídit stažení vozů, pokud se domnívá, že jsou vadné a představují pro účastníky provozu přílišné riziko. Tesla se k záležitosti zatím nevyjádřila.

Jiný americký úřad – Národní komise pro bezpečnost dopravy (NTSB) – dříve uvedl, že autopilot běžel nejméně při třech smrtelných nehodách vozů Tesla. Autopilot, který umožňuje řidičům nemít ruce delší dobu na volantu, nemá podle NTSB dostatek systémových záruk.

Je tesly snadné oklamat a složité uhasit? Tragická nehoda vzbuzuje otázky

AutoMoto

Výrobce elektrovozů představil autopilota v roce 2015. Po smrtelné nehodě se zapnutým autopilotem požádal řidiče, aby i při jeho používání nepouštěli volant a byli vždy připraveni převzít kontrolu nad vozem. Automobilka tvrdí, že řízení s autopilotem je bezpečnější než bez něj.

Věc přitáhla ve Spojených státech znovu pozornost po 17. dubnu, kdy při nehodě zahynuli dva muži v Texasu. Policie se domnívá, že v té době nebyl za volantem ani jeden z nich.

S Teslou naboural do policejního auta, vymluvil se na Autopilota

AutoMoto

Právě nehodami vozů Tesla argumentovala při středečním zamítavém hlasování o nařízeních, která měla urychlit přijímání samořízených vozů, předsedkyně obchodního výboru Senátu amerického Kongresu Maria Cantwellová. „Zdá se, že každý druhý týden slyšíme o dalším vozidle, které havarovalo, když ho řídil autopilot,” řekla podle Reuters Cantwellová.

Související témata:

Výběr článků

Načítám