Hlavní obsah

Americké továrny Stellantisu mají problémy s kvalitou

Koncern Stellantis má problém s kvalitou v továrnách v Americe, uvedl generální ředitel koncernu Carlos Tavares. Konkrétně jde o fabriku ve Sterling Heights v Michiganu, kde se vyrábí Ram 1500. Příliš mnoho nově vyrobených vozů potřebuje opravu ještě před odesláním k prodejcům.

Foto: Stellantis

Ram 1500 Ramcharger

Článek

Tavares uvedl, že tzv. přímá výstupní míra v některých továrnách Stellantisu „není dobrá“, zejména ve Sterling Heights. Přímá výstupní míra označuje počet vozidel, která projdou kontrolou kvality bez nutnosti oprav, tedy těch, která jsou ve výborném stavu a mohou být ihned odeslána prodejcům. Tavares zdůraznil několik hlavních problémů, které z toho vyplývají: zvýšení výrobních nákladů, zpoždění dodávek a riziko dalších problémů, pokud opravy nejsou provedeny správně. Opravy nově vyrobených vozidel snižují efektivitu automobilky.

Ram 1500 čelí kromě problémů s kvalitou i dalším výzvám. Tavares zmínil, že dražší verze trucků nebyly k dispozici v optimálním čase, což ovlivnilo prodeje. Stellantis měl vyrábět více žádaných konfigurací místo těch méně populárních, které zůstávaly neprodané. I když se kvalita zlepšuje, proces byl náročný a Stellantis musel řešit problémy v dodavatelském řetězci a s kvalitou ve více továrnách, nejen ve Sterling Heights, pokračoval manažer.

Zombie mezi auty. Výroba amerického sporťáku skončila v roce 2017, dodnes se prodává jako nový

AutoMoto

„Ne vždy se nám podařilo v plánování výroby vytvořit výrobní mix, který odpovídá prodejnímu mixu. Pokud to neuděláme, pokud nesladíme výrobní mix s prodejním mixem, v určitém okamžiku se zásoby nebudou shodovat se skutečnou poptávkou. Pokud jsou zkreslené, některé modely, verze a výbavy zůstanou na dvoře prodejce a pak máte problém se zásobami,“ řekl Tavares.

Prodeje Stellantisu v Severní Americe klesly v první polovině roku o 18 procent a jedním z hlavních důvodů byl Ram 1500. Dodávky trucku byly nižší kvůli spuštění výroby faceliftované verze v polovině roku, což zpomalilo výrobu. Ram doufá v lepší prodejní čísla ve druhé polovině roku s inovovanou „patnáctistovkou“ a jejím vysoce výkonným derivátem RHO.

Ram je jednou ze 14 značek v rámci Stellantisu a Tavares naznačil, že neprofitabilní značky by mohly být zrušeny. To je v ostrém kontrastu s jeho staršími prohlášeními, kdy říkal, že udrží naživu všechny. Ziskovost je otázkou u značek jako Chrysler, Dodge, Lancia, DS či Abarth.

Před 40 lety bylo vyrobeno první rodinné MPV. Praktické vozy dnes z trhu mizí

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám