Hlavní obsah

Americké kladivo na supersedany z Německa přichází s manuální převodovkou

Cadillac CT5-V Blackwing má všechno, co supersedan ze staré školy potřebuje – osmiválec, obrovský výkon, pohon zadních kol a manuální převodovku. Ve srovnání s vrcholy Mercedesu třídy E či BMW řady 5 u puristů vítězí. A Američané rovnou odhalili i menšího sourozence, CT4-V Blackwing.

2022 Cadillac CT5-V BlackwingVideo: Cadillac

Článek

Jen pár dní po představení BMW M5 v nejostřejší variantě CS přichází americký Cadillac s vlastním názorem na to, jak má vypadat supersedan. Onen názor se jmenuje CT5-V Blackwing a parametry, kterými se chlubí, jsou skutečně úctyhodné.

Začněme tím nejdůležitějším – motorem. Pod kapotou je samozřejmě osmiválec; je to 6,2l motor přeplňovaný kompresorem z posledního CTS-V, ovšem po řadě úprav na samotném motoru a také sání a výfuku. Výsledkem je 677 koní a 893 newtonmetrů točivého momentu.

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Ovšem, Dodge Charger SRT Hellcat Redeye je se svými 808 koňmi a 959 Nm pořád výkonovým králem mezi velkými sedany, ale CT5-V Blackwing nabízí něco, co charger ani Němci ne – manuální převodovku. Má šest rychlostí, dvoutalířovou spojku, automatické meziplyny při podřazování a možnost odřazovat bez povolení pedálu plynu.

K mání je samozřejmě také automat, konkrétně desetistupňová skříň upravená pro lepší spolupráci s vysokovýkonným motorem na silnici i na okruhu. Také má několik jízdních režimů. S ní se CT5-V Blackwing dostane na „americkou stovku“ 60 mph (97 km/h) za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost není svázaná omezovačem a podle automobilky je vyšší než 200 mph (322 km/h).

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Věrný staré škole zůstal Cadillac u tohoto modelu i po stránce pohonu – je to výhradně zadokolka. Na zadní nápravě pracuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, opět s několika režimy a vektorováním točivého momentu. Diferenciál byl oproti CTS-V odlehčen a má lepší chlazení.

Přední odpružení typu MacPherson bylo vůči běžnému CT5 upraveno pro rychlejší odezvu řízení, zadní pětiprvkové nezávislé zavěšení je zase odolnější, s tužším naladěním a pevnějšími silentbloky. Samozřejmostí jsou adaptivní tlumiče, opět s možností nastavení.

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Zajímavostí jsou také největší brzdy, které kdy pracovaly na jakémkoliv cadillacu – vpředu mají kotouče průměr 398 mm a šestipístkové třmeny. Vzadu pracují 374mm kotouče a čtyřpístky. Na přání jsou dostupné i karbon-keramické brzdy, které ušetří celkem 24 kg neodpružené hmotnosti.

V kabině stojí za zmínku snad jen volant s červeným označením středu a karbonovou vložkou jednoho z ramen. Na něm najdeme tlačítka pro přepínání různých jízdních režimů auta i kontroly trakce.

Že sedačky nabízejí vyhřívání, ventilaci i masážní funkci, že je tu head-up displej a digitální přístrojový štít, prémiový audiosystém značky AKG a pokročilá konektivita smartphonu, je v dnešní době tak nějak samozřejmé. Stejně jako armáda airbagů a jízdních asistentů.

Na přání je možné mít systém zvaný Performance Data Recorder, který pomocí kamer na palubě natáčí vaši jízdu po okruhu a přidává k ní telemetrická data. Také můžete mít lehčí karbonové sedačky nebo semišovou stropnici.

Oficiální dovoz do ČR je otázkou, ovšem ten individuální by neměl být vážným problémem, řada firem se jím zabývá. V USA je základní cena 84 990 dolarů, tedy 1,83 milionu korun. Pro dovoz do ČR je nutné připočítat přinejmenším dopravu, clo a DPH, takže jsme na nejméně 2,46 milionu korun.

Foto: Cadillac

Cadillac CT4-V Blackwing

Cadillac spolu s CT5-V Blackwing představil také menšího sourozence, CT4-V Blackwing. Ten má pod kapotou 3,6l šestiválec se dvěma turbodmychadly, který dává 479 koní a 603 Nm, což je o chloupek víc, než nabídne konkurenční BMW M3.

CT4-V Blackwing také nabízí manuální šestikvalt anebo desetistupňovou automatickou převodovku, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a podstatně vylepšený podvozek oproti civilní verzi s adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control. U obou aut byla vylepšena také tuhost karoserie samotné.

Foto: Cadillac

Cadillac CT4-V Blackwing

Na rozdíl od osmiválcového sourozence zde není možnost připlatit za karbon-keramické brzdy, ale můžete si přiobjednat karbonový aerodynamický paket, který ve vyšších rychlostech snižuje aerodynamický vztlak karoserie o 214 %. Matematicky by to znamenalo, že tedy generuje přítlak, ale taková slova od Cadillacu nezazněla.

CT4-V Blackwing se v USA prodává za cenu od 59 990 dolarů (1,29 milionu korun), což pro české silnice znamená nejméně 1,74 milionu korun.

Související články

Výběr článků

Načítám