Hlavní obsah

Americké kladivo na supersedany z Německa přichází s manuální převodovkou

Cadillac CT5-V Blackwing má všechno, co supersedan ze staré školy potřebuje – osmiválec, obrovský výkon, pohon zadních kol a manuální převodovku. Ve srovnání s vrcholy Mercedesu třídy E či BMW řady 5 u puristů vítězí. A Američané rovnou odhalili i menšího sourozence, CT4-V Blackwing.

2022 Cadillac CT5-V BlackwingVideo: Cadillac

Článek

Jen pár dní po představení BMW M5 v nejostřejší variantě CS přichází americký Cadillac s vlastním názorem na to, jak má vypadat supersedan. Onen názor se jmenuje CT5-V Blackwing a parametry, kterými se chlubí, jsou skutečně úctyhodné.

Začněme tím nejdůležitějším – motorem. Pod kapotou je samozřejmě osmiválec; je to 6,2l motor přeplňovaný kompresorem z posledního CTS-V, ovšem po řadě úprav na samotném motoru a také sání a výfuku. Výsledkem je 677 koní a 893 newtonmetrů točivého momentu.

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Ovšem, Dodge Charger SRT Hellcat Redeye je se svými 808 koňmi a 959 Nm pořád výkonovým králem mezi velkými sedany, ale CT5-V Blackwing nabízí něco, co charger ani Němci ne – manuální převodovku. Má šest rychlostí, dvoutalířovou spojku, automatické meziplyny při podřazování a možnost odřazovat bez povolení pedálu plynu.

K mání je samozřejmě také automat, konkrétně desetistupňová skříň upravená pro lepší spolupráci s vysokovýkonným motorem na silnici i na okruhu. Také má několik jízdních režimů. S ní se CT5-V Blackwing dostane na „americkou stovku“ 60 mph (97 km/h) za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost není svázaná omezovačem a podle automobilky je vyšší než 200 mph (322 km/h).

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Věrný staré škole zůstal Cadillac u tohoto modelu i po stránce pohonu – je to výhradně zadokolka. Na zadní nápravě pracuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál, opět s několika režimy a vektorováním točivého momentu. Diferenciál byl oproti CTS-V odlehčen a má lepší chlazení.

Přední odpružení typu MacPherson bylo vůči běžnému CT5 upraveno pro rychlejší odezvu řízení, zadní pětiprvkové nezávislé zavěšení je zase odolnější, s tužším naladěním a pevnějšími silentbloky. Samozřejmostí jsou adaptivní tlumiče, opět s možností nastavení.

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Zajímavostí jsou také největší brzdy, které kdy pracovaly na jakémkoliv cadillacu – vpředu mají kotouče průměr 398 mm a šestipístkové třmeny. Vzadu pracují 374mm kotouče a čtyřpístky. Na přání jsou dostupné i karbon-keramické brzdy, které ušetří celkem 24 kg neodpružené hmotnosti.

V kabině stojí za zmínku snad jen volant s červeným označením středu a karbonovou vložkou jednoho z ramen. Na něm najdeme tlačítka pro přepínání různých jízdních režimů auta i kontroly trakce.

Že sedačky nabízejí vyhřívání, ventilaci i masážní funkci, že je tu head-up displej a digitální přístrojový štít, prémiový audiosystém značky AKG a pokročilá konektivita smartphonu, je v dnešní době tak nějak samozřejmé. Stejně jako armáda airbagů a jízdních asistentů.

Cadillac nabízí až půl milionu dolarů dealerům, kteří nechtějí prodávat elektromobily

AutoMoto

Na přání je možné mít systém zvaný Performance Data Recorder, který pomocí kamer na palubě natáčí vaši jízdu po okruhu a přidává k ní telemetrická data. Také můžete mít lehčí karbonové sedačky nebo semišovou stropnici.

Oficiální dovoz do ČR je otázkou, ovšem ten individuální by neměl být vážným problémem, řada firem se jím zabývá. V USA je základní cena 84 990 dolarů, tedy 1,83 milionu korun. Pro dovoz do ČR je nutné připočítat přinejmenším dopravu, clo a DPH, takže jsme na nejméně 2,46 milionu korun.

Foto: Cadillac

Cadillac CT4-V Blackwing

Cadillac spolu s CT5-V Blackwing představil také menšího sourozence, CT4-V Blackwing. Ten má pod kapotou 3,6l šestiválec se dvěma turbodmychadly, který dává 479 koní a 603 Nm, což je o chloupek víc, než nabídne konkurenční BMW M3.

CT4-V Blackwing také nabízí manuální šestikvalt anebo desetistupňovou automatickou převodovku, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a podstatně vylepšený podvozek oproti civilní verzi s adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control. U obou aut byla vylepšena také tuhost karoserie samotné.

Foto: Cadillac

Cadillac CT4-V Blackwing

Na rozdíl od osmiválcového sourozence zde není možnost připlatit za karbon-keramické brzdy, ale můžete si přiobjednat karbonový aerodynamický paket, který ve vyšších rychlostech snižuje aerodynamický vztlak karoserie o 214 %. Matematicky by to znamenalo, že tedy generuje přítlak, ale taková slova od Cadillacu nezazněla.

CT4-V Blackwing se v USA prodává za cenu od 59 990 dolarů (1,29 milionu korun), což pro české silnice znamená nejméně 1,74 milionu korun.

Související články

Výběr článků

Načítám