Hlavní obsah

Americká dealerství prodávají zánovní, přitom několik let staré dieselové volkswageny

Několik pěti- a šestiletých naftových Volkswagenů Touareg se objevilo na prodej v USA s méně než stovkou najetých kilometrů. Jejich ceny jsou vyšší, než byly tehdy, a to včetně započtení inflace.

Foto: VW

Tehdejší Volkswagen Touareg

Článek

Jednoho by napadlo, že po obřím a dodnes se táhnoucím emisním skandálu Volkswagenu v USA a později i v Evropě, který vstoupil do povědomí pod jménem Dieselgate, se v USA už těžko najde někdo, kdo by chtěl prodávat vznětové volkswageny za velké peníze. I proto, že skandál měl za následek ukončení prodeje vznětových volkswagenů v USA po roce 2016.

Přesto web Edmunds, který je zároveň inzercí ojetých aut, přináší zprávu o hrstce naftových Volkswagenů Touareg modelového roku 2016 na prodej u řady amerických dealerů za vysoké desítky tisíc dolarů, které mají najeto do tisíce mil (1609 km). Na jiných amerických inzertních webech nacházíme podobná auta také, a některá mají dokonce najeto i méně než 100 km.

Foto: VW

Tehdejší Volkswagen Touareg

Vozy jsou na inzertních webech označeny jako ojeté, ovšem Edmunds je označuje za nikdy neprodané, čemuž s těmito kilometrovými proběhy asi můžeme věřit. Tato auta stojí přes 60 tisíc dolarů (1,29 milionu korun) a jedno z nich, bílý kousek v základní výbavě, dokonce 73 900 dolarů (1,56 milionu korun).

Vtip je v tom, že ve své době se podobná auta prodávala zbrusu nová za 50-55 tisíc dolarů, což je v dnešních penězích po započtení inflace 55-61 tisíc dolarů (1,18-1,31 milionu korun). A zatímco je pravda, že globální čipová krize žene ceny lehce ojetých aut vzhůru, pěti- či šestiletá auta jsou pořád pěti- či šestiletá bez ohledu na kilometrový proběh.

Foto: VW

Tehdejší Volkswagen Touareg

Totiž žádnému autu nedělá dobře, když dlouho stojí bez hnutí a neprochází pravidelným servisem dle předpisů výrobce. Gumové díly, jako jsou hadice, těsnění, silentbloky či pneumatiky, jsou po takové době zteřelé a potřebují výměnu, takže nabízet takové auto za cenu vyšší, než kolik stálo jako nové, je přinejmenším diskutabilní.

Může to být ospravedlnitelné pouze v případě, že celých těch několik let dostávalo patřičný servis, i když se s ním vůbec nejezdilo. Něco takového ale u auta, které tráví svůj život někde v koutě parkoviště prodejny aut, rozhodně není jistotou.

Volkswagen za dieselgate zaplatil stovky miliard, potíže ale stále nekončí

AutoMoto

Na druhou stranu, pokud z nějakého důvodu chcete zánovní touareg minulé generace a kromě pořizovací ceny jste ochotni do prvotního servisu investovat nemalé peníze, může to být poněkud neopakovatelná cesta, jak se k němu dostat.

V Evropě takováto auta z pochopitelných důvodů nejsou, jediný naftový touareg této generace na inzertním webu Mobile.de s proběhem pod 5000 km má najeto 2800 km a stojí 44 tisíc eur, tedy 1,09 milionu korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám