Článek
I když předchozí testy byly opravdu tvrdé - vozy absolvovaly testy na nejstudenějším i nejteplejším místě planety, byly záměrně poškozovány, aby byla vyzkoušena jejich "zbytková" mobilita, testovaly se na výbuch miny, integraci zbraňových systémů apod. [celá zpráva], nové výběrové řízení bude mnohem náročnější.
Americká armáda totiž zjistila několik zásadních nedostatků, které Hummer H1 (HUMWEE) v sobě nese. Především je to jeho váha. Pohotovostní hmotnost H1 je přes 3 tuny a armádní verze je ještě mnohem těžší, díky rozměrnému pancéřování. Váha je zásadním nedostatkem pro zdolávání písečných dun na bojištích v Asii, takže musí být nasazovány lehké pouštní verze bez obrněných podvozků. To zase zvyšuje nebezpečí pro posádku. Již nyní je z nových podmínek známo, že pro nový vůz bude chtít armáda USA váhu snížit o 30 až 40 %.
Jenže nový výrobce bude mít situaci ještě těžší v tom, že právě pancéřování bude muset mít vůz mnohem lepší a jednodušší, aby bylo možné jej instalovat na víc automobilů.
Poslední, avšak neméně významnou položkou je spotřeba paliva. Ačkoli se armáda v USA cenou ropy moc nezabývá a ošoupané osičky ručiček palivoměrů je jen marginální otázka, zásobování vojenských jednotek palivem při bojích je velký problém. Při současné spotřebě kolem třiceti litrů na 100 km na silnici a téměř padesáti v terénu je jízdní dosah minimální. Natankovat pak velké množství vozidel cisternami, které jsou lehkým terčem pro odvetné akce je problém.
AM General si už svoje jméno na poli terénních vozů vydobylo. Do nového výběrového řízení se tak už nehlásí a intenzivně se snaží rozvíjet trh s osobními vozy. Nedávno například byla potvrzena řada H4, která bude vlastně velkým SUV. Pro armádu tak připravuje vůz například společnost Navistar, která jej vyvíjí společně se společností Lockheed Martin.