Hlavní obsah

Američan zůstal zavřený v tesle s vybitou baterií. Nevěděl, že dveře mají i normální kliku

Arizonský senior zjistil, že 12V baterie jeho Tesly Model Y je zcela vybitá, až když seděl v autě a nemohl se z něj dostat ven. Nevěděl, že na dveřích je klasická mechanická klika pro případ nouze.

Foto: Tesla

Tesla Model Y (Ilustrační foto)

Článek

Třiasedmdesátiletý Rick Meggison z Arizony nastoupil do své Tesly Model Y a zjistil, že nemůže ven. Vůz byl totiž zcela „mrtvý“ - nefungoval centrální displej, a co víc, ani standardní „kliky“ v podobě tlačítek k otevření dveří na madle.

„Nemohl jsem otevřít dveře, nemohl jsem stáhnout okna. Počítač byl mrtvý, takže jsem nemohl otevřít schránku před spolujezdcem. Nemohl jsem otevřít nic,“ řekl televizní stanici ABC7. Vůz měl totiž zcela vybitou palubní 12V baterii, která tyto systémy, jako v každém autě, pohání.

Všechna auta s elektronickými klikami, aktivovanými tlačítkem, ovšem musí mít i nouzovou cestu, jak z auta ven. V případě dotčené tesly to je malá páčka u ovládání oken. Není označená, ale uživatelský manuál její funkci popisuje.

Meggison se nakonec z auta dostal během 20 minut za pomoci své sestry, které se podařilo vůz otevřít na dálku skrz aplikaci ve smartphonu. Nyní žádá po automobilce, aby lépe vysvětlovala, jak se dostat z auta v případě podobného problému.

Není ale sám, kdo neví, jak otevřít dveře svého vozu bez elektřiny. Americký úřad NHTSA, který se stará o bezpečnost na silnicích, eviduje řadu stížností na toto téma - že lidé nevědí o nouzových klikách svých tesel.

Anketa

Měly by být nouzové kliky lépe označeny?
Ano
75,9 %
Ne
24,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3751 čtenářů.

Tesla chce v Indii vyrábět levný elektromobil

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám