Článek
Nový elektrický „hot hatch“, který v současné době prochází testováním za chladného počasí ve Švédsku, odstartuje elektrickou ofenzivu značky Alpine.
Automobilka uvádí, že se nyní různé části hnacího ústrojí blíží ke konci vývoje, například chování elektronického stabilizačního programu, klimatizace a rychlost odmrazování. Jeho na míru navržené zimní pneumatiky, vyvinuté Michelinem, jsou také zdokonalovány.
Je to poprvé, co francouzská značka ukázala sériový vůz navazující na koncept A290 Beta. Slibuje, že bude použitelnější než malé kupé Alpine A110, aniž by byl ohrožen sportovní charakter. Půjde totiž o rychlou verzi Renaultu 5, který se letos vrátí jako elektromobil s retro designem.
Nepřehlédnutelné jsou již nyní přídavné hranaté světlomety s křížem ve stylu rally, velká kola či rozšířené blatníky.
Přestože koncept A290 Beta měl závodní podvozek a dva motory namontované na přední nápravě, sériový vůz bude se zmíněným Renaultem 5 sdílet platformu CMF-BEV. Renault již propagoval dynamický potenciál architektury, která má akumulátor v podlaze, aby snížil těžiště vozu. Platforma počítá také s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy.
Alpine potvrdila rozměry vozu, na délku má 3990 mm, šířka činí 1820 mm, výška 1520 mm a rozvor 2530 mm. Oficiální údaje o pohonu automobilka teprve zveřejní.