Hlavní obsah

Alpine představuje hypersport s vodíkovým šestiválcem

Evoluce hypersportovního konceptu vyměnila čtyřválec spalující vodík za podstatně výkonnější šestiválec. Novinka by se mohla stát předobrazem produkčního modelu.

Foto: Alpine

Alpine Alpenglow Hy6

Článek

Využití vodíku pro pohon automobilů není žádnou novinkou, zatím se však v nabídce objevují pouze stroje, které využívají technologii palivových článků, díky kterým vzniká z vodíku elektrická energie pro pohánění elektromotorů. Existuje však ještě jedna možnost - spalovat vodík v klasickém spalovacím motoru namísto tradičního paliva.

K největším propagátorům této technologie patří automobilka Toyota, která již delší dobu testuje vodík spalující tříválec ve svých závodních speciálech. Na podobné technologii ovšem pracuje i francouzská značka Alpine, která se během pařížského autosalonu pochlubila novým konceptem Alpenglow Hy6.

Nejde přitom o zcela neznámou novinku. Koncept Hy6 navazuje na koncept Hy4, poprvé představený před dvěma lety, který se před pár měsíci dočkal i pojízdné verze. Výraznou novinkou je ovšem nahrazení čtyřválce spalujícího vodík zcela novým 3,5litrovým motorem V6, který byl vyvinut přímo v Alpine.

Už i Francouzi spalují vodík. Alpine odhalilo supersport Alpenglow Hy4

AutoMoto

Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný motor spaluje pouze vodík, uložený ve třech nádržích s kapacitou 2,1 kilogramu, a slibuje nejvyšší výkon 544 kW (740 k) a 770 Nm točivého momentu. Výkon je přenášen šestistupňovou sekvenční převodovkou Xtrac na zadní kola.

Kromě výměny pohonného ústrojí se v Alpine zaměřili také na stylistické i funkční úpravy designu. Koncept tak dostal nové nasávací otvory, upravený průhledný kryt motoru a nové zadní křídlo. Karoserie vyrobená z karbonu měří 5,2 metru a na první pohled připomíná závodní speciál třídy Le Mans, což není náhoda.

Alpine se totiž snaží přesvědčit FIA, aby od roku 2028 mohly na slavné čtyřiadvacetihodinovce startovat i vozy s vodíkovým pohonem. Koncept Alpenglow Hy6, který je dnes označován za „pojízdnou laboratoř“ pro výzkum a vývoj, by se tak mohl dočkat produkční verze.

Koncept měl původně vznikat především se záměrem vývoje produkčního závodního speciálu, existuje ovšem šance, že by se mohl dočkat i silniční produkční verze. Nedávno přitom vyplulo na povrch, že značka skutečně pracuje na produkčním supersportu, který by mohl z konceptu Alpenglow v mnohém čerpat.

Alpine pracuje na novém supersportu, zřejmě bude elektrický

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám