Článek
Čtyřmístné GT nese jméno po radikálně stylizovaném kupé ze sedmdesátých let. Doplní ho již představený hot hatch A290, chystaný crossover A390 velikosti Tesly Model Y a nová generace sportovního vozu A110 v provedení kupé i kabriolet. Do konce desetiletí pak Alpine plánuje uvést ještě tři další elektrické modely, které mají automobilce pomoci s expanzí na americký trh. Zpravuje o tom britský web Autocar.
Klíčovou předností nové A310 má být nízká hmotnost, kterou umožní nově vyvinutá platforma APP (Alpine Performance Platform). Tu jako první dostane elektrická A110 příští rok a bude sloužit výhradně pro sportovní modely značky.
Podle šéfa skupiny Renault Lucy de Mea dokáže platforma APP zajistit, že elektrická A110 bude navzdory těžkým bateriím lehčí než srovnatelný vůz se spalovacím motorem.
Evropskou anketu Auto roku 2025 vyhrál Renault 5

Výkon dodá trojice elektromotorů - jeden vpředu a dva vzadu stejně jako u připravovaného SUV A390. Ačkoliv má A310 překonat výkon současného nejsilnějšího modelu značky, 257kW A110 R Ultime, podle šéfdesignéra Antonyho Villaina nejde jen o jízdu v přímce. Vůz proto pravděpodobně nedostane extrémní výkon supersportů, alespoň ne v základní verzi.
Po vizuální stránce má A310 převzít prvky z konceptu A390, který představuje nový designový jazyk značky. Ten zahrnuje výrazný světelný pás po celé šířce vozu, ostře řezanou příď a centrální ploutev inspirovanou vozy z Le Mans. Zajímavostí jsou kola, která se při aktivaci systému vektorování točivého momentu rozsvítí modře. Zrovna to je ale dost možná věc, která zůstane u konceptu a do sériové výroby se nedostane.
Na rozdíl od některých konkurentů Alpine neplánuje simulovat zvuk spalovacího motoru či řazení převodů. Šéf značky Philippe Krief to považuje za nepřirozené. Místo toho A310 nabídne specifický zvuk vytvořený na základě přirozeného projevu elektromotorů podobně jako u modelu A290.
Alpine představuje hypersport s vodíkovým šestiválcem
