Článek
Ze závodního týmu a ladičů sériových BMW přes velmi úzkou spolupráci až po dnešní stav, kdy je Alpina již součástí skupiny. Na způsobu práce exkluzivní značky se však minimálně do roku 2025 nic měnit nebude. Důkazem toho je novinka, B4 Gran Coupé.
Vychází z BMW řady 4 Gran Coupé, svými parametry ale připomíná spíše M4, která v karoserii čtyřdveřového kupé nevznikne.
Z tunera součástí skupiny. BMW kupuje Alpinu
„Emkový” třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly a označením S58 je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Má výkon 495 koní a 730 Nm maximálního točivého momentu.
To znamená, že je o 33 koní a 30 Nm výkonnější než Alpina B3 ve formě sedanu či kombi. Svými parametry poráží i standardní M3 sedan, který má opět z téměř stejného motoru 480 koní a 550 Nm.
Výkonnější je sice M3 Competition s 510 koni, ovšem má méně newtonmetrů, 650. To přímo souvisí s typickým naladěním Alpiny, které je zaměřeno na točivý moment dostupný v nižších otáčkách nebo třeba lepší chlazení.
První svezení s novými Alpinami: Když jsou z ostrých BMW vozy pro gentlemany
Alpiny totiž kladou důraz na cestovní komfort, dostupnost výkonu a celkově ladnější podání výkonných automobilů. To se týká i specificky naladěného odpružení nebo vzhledu exteriéru, který se agresivnímu podání „emkových” BMW ani nechce přiblížit.
Typickými decentními změnami zvenčí jsou tak nárazníky, vpředu s nápisem Alpina, čtveřice koncovek výfuků nebo 20palcová kovaná kola s víceloukoťovým vzhledem.
Alpina představila modernizované modely XD3 a XD4
Rovněž uvnitř se nekonají žádné drastické změny, Alpina nabídne lepší kožené čalounění, zeleno-modré podbarvení digitálního přístrojového štítu a pár doplňků včetně plaketek na středové konzoli a přístrojové desce.
Cena novinky začíná na 91 tisících eur, 2,2 milionu korun. První zákazníci se mají dočkat už v létě.