Článek
Dvorní úpravce BMW se do X7 pustil už v roce 2020. O dva roky později prošel vůz rozsáhlým faceliftem. Alpina XB7 v nové verzi Manufaktur je založeno na variantě po faceliftu, ale díky novým prvkům je ještě exkluzivnější.
Vnější aktualizace zahrnují novou sadu 23palcových kovaných kol Alpina Classic s matnou povrchovou úpravou a o něco výraznější zadní difuzor. Karoserie je k dispozici v charakteristických modrých a zelených odstínech spolu s dalšími možnostmi z katalogu BMW Individual. Ty lze kombinovat s černými nebo matně stříbrnými lištami.
Model XB7 Manufaktur se standardně dodává s koženým interiérem, ale vrcholem je celokožený interiér Lavalina. Ten vyžaduje více než 100 hodin ruční práce na řezání, dělení a šití 427 jednotlivých kusů kůže.
Alpina představuje obří SUV XB7 po modernizaci
Čalounění je k dispozici v libovolné požadované povrchové úpravě, a to s vlastní ražbou. Společnost také nabízí možnost dvou zavazadel, ručně vyrobených z odpovídající kůže. Konečně jsou tu emblémy Manufaktur na podlahových rohožích a speciální výrobní plaketa na středové konzole. Pod kapotou je 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který u modelu pro evropský trh produkuje výkon 457 kW, 621 koní a 800 Nm točivého momentu.
Výkon se přenáší na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol s elektronicky variabilním zadním samosvorným diferenciálem. Ve srovnání se standardním BMW X7 má Alpina XB7 také sportovnější nastavení vzduchového odpružení, které se při vyšších rychlostech automaticky snižuje, ostřejší řízení a standardní vysoce výkonný brzdový systém s většími perforovanými brzdovými kotouči s modrými třmeny.
Od svého debutu Alpina vyrobila 2 880 kusů XB7, včetně přibližně 550 kusů pro evropské trhy. Podle oficiálního konfigurátoru začínají ceny nové verze Manufaktur v Německu od 190 500 eur, 4,7 milionu korun. První dodávky modelu se očekávají v březnu roku 2025.