Hlavní obsah

Alpina si posvítí na BMW řady 8 Gran Coupé

Chybí vám dvanáctiválec v BMW řady 8? Díky malému, ale zajímavému úpravci Alpina ho dost možná nebudete potřebovat, neboť z 4,4 V8 dokáže dostat přes šest stovek koní. A něco takového můžeme čekat v řadě 8 Gran Coupé.

Foto: Alpina

Alpina připravuje vlastní verzi řady 8 Gran Coupé. (Ilustrační foto modelu XD3 Biturbo)

Článek

Alpina, dvorní úpravce vozů automobilky BMW a držitel titulu nejrychlejšího silničního kombíku na světě, ve svém portfoliu má i vozy založené na řadě 6. Tedy, měla - než je BMW přestalo nabízet a nahradilo je řadou 8.

Právě její čtyřdveřovou verzi, nazvanou Gran Coupé, si úpravce vezme do parády. Webu Roadshow to řekl Andreas Bovensiepen, šéf firmy sídlící v bavorském Buchloe.

Foto: BMW

BMW M850i Gran Coupé

Co můžeme očekávat, zatím nesdělil, ale dá se předpokládat, že se bude novinka držet zaběhnutých pořádků. To znamená decentní bodykit, modré podbarvení budíků a nádherná dvacetipaprsková kola.

Samozřejmostí bude také úprava motoru s cílem zvýšit točivý moment v nízkých otáčkách. Dá se předpokládat, že Alpina bude stavět na 4,4l osmiválci, který v BMW M850i dává 530 koní a 750 N.m. V Alpině B7 Biturbo je motor stejný a úpravce ho vyladil na 608 koní a 800 N.m.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Alpina B7 Biturbo na ženevském autosalonu 2019

Lze také předpokládat, že Alpina svůj výtvor nazve B8 po vzoru zbytku své nabídky. Fanoušci značky si ale jistě vzpomenou, že takový model už v nabídce byl - byl založen na řadě 3 gen. E36.

A také jistě pamatují, že Alpina už dříve upravovala i řadu 8 - tu původní, označenou E31. Jmenovala se však B12 a měla pod kapotou dvanáctiválec o objemu 5,0 a později 5,7 litru.

Související témata:

Výběr článků

Načítám