Hlavní obsah

Alpina představuje svou verzi modernizovaného BMW řady 3

Značka BMW pro fanjšmekry připravila inovace pro řadový šestiválec verze B3, který se nyní výkonem téměř rovná ostré M3 z dílen BMW. Ostatní změny na modernizovaných verzích kopírují ty na řadě 3.

Foto: Alpina

Alpina B3 a B3 Touring

Článek

Nedlouho po představení modernizovaného BMW řady 3 přichází i Alpina se svou verzí, označenou B3, resp. D3 S podle paliva, které daný vůz spaluje. Zážehová verze má silnější motor, ta vznětová zůstává u původních parametrů.

Foto: Alpina

Alpina D3 S a D3 S Touring

Designové změny drží stejnou linku jako verze od BMW, což znamená nová světla, maska chladiče a nárazníky. Alpina dodává, jako obvykle, kromě vlastních kol a charakteristických nálepek také drobně odlišný design zejména v oblasti nárazníků.

V kabině nacházíme zahnuté displeje, totožné s modernizovanou řadou 3. Rozdílem oproti BMW však jsou barvy v nich, které automobilka přeprogramovala na své vlastní, charakteristickou modrou a zelenou.

Foto: Alpina

Alpina B3

To podstatné se při faceliftu odehrálo pod kapotou zážehové verze B3, jejíž řadový šestiválec má upravené turbínové části turbodmychadel, větší mezichladič stlačeného vzduchu a optimalizované vzduchové vedení. Osmistupňová automatická převodovka dostala lepší měnič točivého momentu.

Výsledkem je výkon 495 koní a točivý moment 730 Nm, tedy nárůst o 33 koní a 30 Nm. Zrychlení na stovku tak sedanu trvá 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 305 km/h, kombík je o jednu desetinu a 3 km/h pomalejší.

Foto: Alpina

Alpina B3 Touring

V případě dieselové verze D3 S je pod kapotou také třílitrový řadový šestiválec, ovšem zůstává mu 355 koní a 730 Nm. Zrychlení na stovku je u sedanu 4,6 s a maximálka 273 km/h, kombík je opět o desetinku a 3 km/h pomalejší.

Všechny verze mají pohon všech kol a samosvorný zadní diferenciál. Známy jsou i spotřeby paliva dle cyklu WLTP. Alpina B3 má spotřebovat 10,1 l/100 km, u D3 S to má být 6,9 l/100 km.

Foto: Alpina

Alpina D3 S

Samozřejmostí je oproti verzím od BMW odlišné odpružení, stabilizátory a dorazy. Vozy dostaly také novou kalibraci řízení.

Známé jsou už i německé ceny, které začínají na 88 600 eurech (2,19 milionu korun) pro B3 sedan a 89 900 eurech (2,22 milionu korun) pro B3 Touring. Naftová D3 S Sedan stojí od 77 050 eur (1,9 milionu korun), D3 S Touring od 78 450 eur (1,94 milionu korun). Objednávat je možné už nyní, první vozy se k zákazníkům dostanou v říjnu letošního roku.

Související články

Výběr článků

Načítám