Článek
Designově modely XD3 i XD4 navazují na to, co se změnilo u BMW. Jedná se tedy o přepracované světlomety vpředu i vzadu a větší přední ledvinky.
BMW omladilo X3 a X4, včetně verzí M
Alpina k nim přidala své tradiční prvky, tedy např. mnohopaprsková dvacetipalcová kola, která se ovšem na přání dají ještě o dva palce zvětšit. Jiný je i spodní díl předního nárazníku s volitelným nápisem Alpina, rovněž volitelné pruhy na bocích, čalounění interiéru či lakování.
O extrémně zajímavý kontext se ovšem stará hlavně oblast vpředu pod kapotou. Právě tam totiž inženýři z Alpiny doslova kouzlili, když si pohráli s řadovým šestiválcem, kterému nově dodávají šťávu hned čtyři turbodmychadla. Vznětový motor dává pak výkon 394 koňských sil a točivý moment úctyhodných 800 Nm.
Co se ostatního týče, Alpina bude vůz dodávat pouze s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Auto by mělo z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,6 sekundy, což je o 3 desetiny lepší čas než u BMW X3 M. Model XD3 má maximální rychlost 267 km/h, XD4 dokonce 268 km/h.
První svezení s novými Alpinami: Když jsou z ostrých BMW vozy pro gentlemany
Cena XD3 je stanovena na 85 900 eur, tedy v přepočtu 2,2 milionu korun, kupé verze je přibližně o 100 tisíc korun dražší. Za své peníze dostanou zákazníci i jinak nastavené řízení či adaptivní tlumiče. Alpina zkrátka znovu dokazuje, že umí z modelů BMW vyždímat úplné maximum.