Článek
Dnes již značka Alpina patří zcela pod BMW Group, ale pokračovat s klasickým schématem svých vyladěných BMW bude jen do roku 2025. Co bude poté, zatím není jasné, určitou rozlučkou se současným pětkovým BMW je ale edice GT.
Začneme-li hnacím ústrojím, 4,4litrový osmiválec má optimalizovaný průtok vzduchu a přeladěný software. Produkuje výkon 466 kW, 634 koní, a 850 Nm točivého momentu.
B5 GT tak má o 6 kW, 9 k, více než standardní Alpina B5 a BMW M5 Competition a pouze o 1 kW méně než M5 CS, která si těsně drží titul nejvýkonnější produkční řady 5.
Z tunera součástí skupiny. BMW kupuje Alpinu
Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu ZF, který rovněž těží z vylepšeného softwaru. Výsledkem je, že sprint z 0 na 100 km/h umí novinka za méně než 3,4 sekundy v případě sedanu a za méně než 3,6 sekundy coby kombi.
Nejvyšší rychlost je stejně působivá, 330 km/h pro sedan a přes 322 km/h to vytáhne kombi Touring, což jsou hodnoty vyšší než u jakékoli M5. B5 GT bude znít ostřeji než B5 také díky vylepšenému sportovnímu výfukovému systému se čtyřmi titanovými koncovkami v černé barvě. Kromě extra výkonu a hlasitějšího výfuku má edice i pozměněný podvozek, zlepšuje přesnost řízení a zpětnou vazbu, zatímco světlá výška zádě kombi byla snížena. Modely jsou vybaveny vrtanými brzdovými kotouči Brembo o rozměrech 395 mm vpředu a 398 mm vzadu.
Vizuálně vypadá verze B5 GT velmi podobně jako standardní B5. Speciální sada karoserie obsahuje aerodynamický nástavec předního nárazníku stejně jako nástavec zadního nárazníku v barvě karoserie, kde jsou umístěny čtyři výfukové koncovky.
Charakteristická 20palcová kovaná kola Alpina Classic mají povrchovou úpravu Marron Volciano a dodávají se s nápisem B5 GT. Pokud jde o lak exteriéru, standardem jsou odstíny modrá Alpina Blue a zelená Alpina Green, zatímco volitelná barevná paleta zahrnuje modrou Arctic Race či Petrol Mica, zelenou Verde British Racing, křídovou, červenou Imola a fialovou Daytona. Všechny lze kombinovat s grafikou na náraznících a bocích.
Uvnitř kromě standardního čalounění kůží Nappa v různých dostupných barvách mají kupující na výběr ze sedadel z kůže Full Merino nebo přirozeně vyčiněné kůže Lavalina s nápisem B5 GT vyšitým na opěrkách hlavy. K dispozici je také možnost silně vyztužených sportovních sedadel. Speciální je dekor z jemného dřeva na palubní desce.
Mezi další detaily patří povrchová úprava na řadicích pákách a lemování podlahových rohoží, tmavé obložení střechy, kovové emblémy B5 GT, číslovaná plaketa na středové konzole a standardní audiosystém Harman Kardon.
BMW Alpina B5 GT je již k dispozici na objednávku, i když omezená dostupnost 250 kusů po celém světě znamená, že to tak dlouho nezůstane. V Německu stojí sedan 145 500 eur (3,4 milionu korun) a Touring 148 500 eur (3,4 milionu korun) včetně daní. Dodávky speciální edice mají začít v červenci 2023.