Článek
Značka Alfa Romeo byla vždy spojována s řidičskými vozy, ale v minulosti byla i častým terčem kritiky týkající se kvality výroby a spolehlivosti. Tyto problémy by však měly být minulostí. Automobilka totiž výrazně zapracovala na kvalitě výroby, což se mělo projevit v nákladech spojených s reklamacemi.
Jean-Philippe Imparato, šéf italské automobilky, v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že rozhodnutí pozdržet premiéru Alfy Romeo Tonale kvůli problémům s kvalitou bylo správné. Ostatně náklady spojené s reklamacemi měly automobilce v poslední době klesnout na polovinu.
Tonale je navíc velkým tahounem prodejů, díky nimž se očekává meziroční růst zhruba o 30 procent, tedy ze 70 000 na 80 000 prodaných vozidel. Kompaktní crossover by měl tvořit asi 60 % prodejů, zbytek se dělí mezi SUV Stelvio a sedan Giulia, jak uvádí Motor1.
V příštím roce se modelová rodina rozroste ještě o menší městský crossover Alfa Romeo Milano, který bude vůbec poprvé dostupný také s čistě elektrickým pohonem.
Imparato se dále pochlubil, že značka v roce 2023 míří k provoznímu zisku v řádech několika stovek milionů eur, což je pozitivní změna. Před vytvořením koncernu Stellantis totiž Alfa Romeo po finanční stránce spíše krvácela. Jedním z řešení problémů přitom bylo zjednodušení produkční komplexity. Zákazníci si tak nyní vybírají z přibližně 1500 druhů možností a doplňků místo dosavadních 4000.