Článek
V roce 2016 přišla Alfa Romeo s novou Giulií. Sedan nastartoval novou éru automobilky a od začátku se nabízel také v ostré verzi Quadrifoglio Verde, zkráceně QV. Stejný příběh o rok poté následoval s SUV Stelvio.
Zatímco k modernizaci standardních motorizací u obou modelů již došlo, ten nejlákavější vrchol v podobě QV přichází omlazen nyní.
Ostré SUV nedává smysl, tvrdí v Alfě Romeo a odmítají Stelvio ve verzi GTA
To nejdůležitější podstatných změn nedoznalo. Řeč je o šestiválci o zdvihovém objemu 2,9 litrů, který stále poskytuje výkon 510 koňských sil a 600 Nm maximálního točivého momentu. V páru s osmistupňovou samočinnou převodovkou a v případě Stelvia i s pohonem všech kol.
Nově ovšem mechanická symfonie může znít skrze příplatkový výfukový systém od slovinského úpravce Akrapović s karbonovými koncovkami.
Vizuálně je u obou modelů součástí modernizace také vysoce lesklá černá maska chladiče, zadní nápisy ve stejném designu nebo nový vzhled LED světlometů. Stelvio pak poprvé nabízí až 21palcové disky kol. Na výběr jsou nové laky karoserie, včetně historické zelené, která figuruje na oficiálních fotkách.
Test Alfy Romeo Stelvio QV: Má své mouchy, ale bude vás bavit
Uvnitř modely QV kráčí ve stopách běžných motorizací. Nový je volant, středová konzole a infotainment s 8,8palcovým displejem. Alfa Romeo rovněž zapracovala na prvcích semi-autonomního řízení, jejich soubor již zvládá normovaný stupeň 2.
Na trh se inovované varianty dostanou v létě, ceny zatím nebyly upřesněny.