Článek
Výroba vozu se jménem 4C není vůbec levnou záležitostí. Alfa Romeo počítala s tím, že na tomhle autě nevydělá. Má karbonovou skořepinovou konstrukci, což je jedna z nejdražších věcí na výrobu vůbec. Auto tak má velmi nízkou hmotnost, takže i malý motor o objemu 1,75 l dokáže velké zázraky.
Jenže kupé už je na trhu pět let a jeho prodeje klesají. Proto auto, jehož cílem nebyl výdělek, ale ukázka možností značky a snaha o nové směřování skomírající firmy, skončí. Verze kupé jde bez náhrady pryč.
Spider je o tři roky mladší, takže má před sebou ještě budoucnost. Navíc zanedlouho dostane i speciální paket track, který v sobě zahrnuje třeba sportovní pneumatiky, závodní tlumiče nebo kovaná devatenáctipalcová kola.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_G/4gnJ8g.jpeg?fl=cro,0,25,800,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Alfa Romeo 4C Spider (2015)
Alfa Romeo, i přes ohromné potíže s odbytem, stále drží brány závodu otevřené. Dokonce i Lancia, která dnes prodává vlastně jen jeden model, má větší odbytová čísla, než Alfa Romeo s celou paletou aut. Fiat nechce ani jednu automobilku zavřít.
Alfu Romeo neustále dotuje dalšími a dalšími penězi a doufá, že každý následující nový model bude ten, který prorazí smůlu. A tak přijde zanedlouho i model GTV, který by měl konkurovat třeba Porsche. Podvozek si vezme z modelu Giulia a stejně tak i prvky karoserie. Jen patrně půjde o kupé. Výkon 600 koní by měl být víc než dostatečný.