Článek
Oba nové modely stojí na základech už tak velmi rychlé a řidičsky vytříbené Giulie QV se čtyřlístkem na boku kapoty. Supersedany GTA a GTAm ovšem vsadily ještě na další trumfy - hmotnost a aerodynamiku.
Alfa Romeo si má k výročí chystat malý crossover a pořádně silnou Giulii
Alfa Romeo se při výrobě obou modelů uchýlila k rozsáhlému využití karbonu na karoserii i v interiéru a inženýři přes motor a jeho součástky zase využili hodně hliníku. Výsledek? Verze Giulia GTA má o rovných 100 kilogramů méně než standardní QV, přičemž GTAm ještě méně, protože mu například chybí zadní sedadla.
GTA i GTAm postihly inovace i v exteriéru. Už na první pohled zaujme ještě agresivnější přední maska chladiče a i laik pozná, že se Giulia rozšířila. Konkrétně pak o pět centimetrů, což má podle výrobce zlepšit stabilitu při vyšších rychlostech. Nelze přehlédnout ani obrovské karbonové zadní křídlo ve verzi GTAm nebo dvojitou koncovku výfuků od výrobce „hluku“, firmy Akrapovič. Nový je i přední nárazník.
Obě verze, a především ta ostřejší GTAm, mají v interiéru hodně kůže Alcantara a mimo to třeba i přihrádku na řidičské rukavice nebo držák na helmu a hasičák. Místo klik na dveře pak najdeme obyčejná madla z látkových pásků.
Nejdůležitějším komponentem je ale beze všech sporů motor. Tím je, stejně jako u verze QV, šestiválec se zdvihovým objemem 2,9 litru, ve verzi GTA a GTAm mu Alfa nadělila ještě o 30 koňských sil více výkonu, a proto nyní produkuje 540 koní a z 0 na 100 km/h dostane italskou raketu za 3,6 sekundy.
Morphoz dokáže měnit tvar i baterie. Renault ho chtěl předvést v Ženevě
Kolik si za tohle vše Alfa poručí, zatím nevíme, ale jisté je, že nevznikne více než jen 500 kusů GTA a GTAm, každý oštítkovaný svým výrobním číslem. Italové mimochodem už přijímají předobjednávky, a pokud nejostřejší Giulii doopravdy chcete, měli byste si pospíšit. Při koupi pak majitel dostane od výrobce helmu, závodní oblek a speciálně vyrobenou plachtu na kapotu.