Článek
Naposledy měla Alfa Romeo svůj model ve vyšší střední třídě v letech 1998 až 2007 v podobě limuzíny 166. Připravovaný model však bude mít vyšší karoserii, řekl v rozhovoru pro britský Autocar šéf Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato.
Bude však nižší než u tradičních SUV v tomto segmentu ve snaze zvýšit aerodynamickou účinnost a poskytnout pro značku typickou dynamiku.
Navzdory přechodu na platformu specifickou pro elektromobily, která odstraňuje omezení proporcí spalovacího a hnacího ústrojí, Alfa Romeo cítí, že je důležité zachovat tradiční vizuální zaměření svých větších vozů s pohonem zadních kol.
„Alfa Romeo je auto pro řidiče. Musíme klást důraz na zadní blatníky, aby to auto opravdu vypadalo jako s pohonem zadních kol,“ uvedl šéf designu Alejandro Mesonero-Romanos.
Alfa Romeo plánuje další supersport už za tři roky
SUV bude založeno na stejné platformě STLA Large určené pouze pro elektromobily jako příští Alfa Romeo Stelvio a náhrada za limuzínu Giulia, tedy modely o třídu nižší. Tato nová platforma byla navržena tak, aby vyhovovala typům vozů nabízených prémiovými značkami Stellantis, mezi něž patří kromě Alfy také DS, Lancia a Maserati.
Tato elektrická 800V architektura má umožnit ultra rychlé nabíjení, takže podstatnou část dlouhého dojezdu nového SUV, až 800 km, lze doplnit nejvýkonnějšími veřejnými nabíječkami za méně než 30 minut.
Největší vůz, který bude mít slavnou masku chladiče Alfa „scudetto“, se bude prodávat v Evropě, ale klíčovými trhy jsou pro něj USA a Čína, dodal Imparato.
Použití platformy STLA Large dává Alfě také možnost osadit své nové SUV až třemi elektromotory. To je uspořádání, které již bylo spojováno s verzí Quadrifoglio s výkonem přes 1000 koní u připravované elektrické giulie.