Článek
Crossovery segmentu B jsou dlouhodobě nejrychleji rostoucí automobilovou třídou. Přesto mezi prémiovými automobilkami lze za plnohodnotného zástupce v současnosti označit jen Audi Q2 či DS 3 Crossback. Podle předchozích zpráv chce ale „cosi pod countrymanem” představit i Mini, své plány má ale i Alfa Romeo.
„Můžu absolutně bojovat proti Mini,” cituje Imparata Auto News. „Prémiovost není otázkou velikosti. Jsem přesvědčen, že má-li být Alfa Romeo bezpečně zisková za 10 let, musí být v největších segmentech na světě,“ řekl.
Chystaná Alfa Romeo Tonale nafocena v maskování hned vedle většího stelvia
„Potřebuji být v segmentu B-SUV a C-SUV. Být v rohu nepřináší žádné výsledky,” připomíná, že po vrcholným SUV Stelvio ze segmentu D ještě vznikne i model Tonale.
„Segment C-SUV v Evropě je na úrovni kolem 2,5 až 3 milionů vozů ročně. Segment B-SUV znamená 2 miliony. Ať už máte jakýkoli podíl na trhu, z hlediska objemu to má obrovský efekt,“ řekl.
Test Audi Q2 35 TDI po faceliftu: Nejmenší Q umí být dospělé
Podrobnosti o tomto novém modelu jsou omezené, ale zprávy naznačují, že by mohl být nazván Brennero v odkazu na horský průsmyk v severní Itálii.
Dobře by takovému vozu posloužila kompaktní modulární platforma původně ze skupiny PSA, se kterou se Alfa Romeo a celý koncern FCA spojil do obří skupiny Stellantis. Základ se zkratkou CMP umožňuje například Peugeotu 2008 i zmiňovanému prémiovému DS 3 Crossback spalovací i plně elektrické varianty pohonu.