Článek
Liebisch, který se narodil 26. července 1888, byl podle vzpomínek svého syna velmi tvrdohlavý člověk, který dokázal vždy prosadit svou. Bez takových vlastností by ale Liebisch nedokázal rozběhnout výrobu motocyklů, které budí dodnes pozornost, kamkoli přijedou.
Mohutné motorky s trubkovou konstrukcí jejich autor Liebisch mezi světovými válkami pojal jako alternativu tehdy nedostupného automobilu. Najednou dokázaly odvézt čtyřčlennou rodinu – nejdelší exempláře totiž nejen že měřily přes tři metry, ale dala se k nim připojit také sajdkára. Obchodního úspěchu však sudetský Němec Liebisch, který si dokonce sám vyráběl jednoválcové motory a třeba koly odlévanými z hliníku výrazně předběhl dobu, se svými motocykly nedosáhl.
Vyučil se u prodejce šicích strojů, jízdních kol a motocyklů, později pracoval jako řidič v Německu a k automobilovému průmyslu přičichl v továrně v Kopřivnici. Počátkem 20. let se vrátil do rodného kraje, kde začínal jako mechanik a mezi lety 1922 a 1924 postavil prototyp vlastního stroje originální koncepce s dvojitým trubkovým rámem a nízko položeným těžištěm, do kterého vestavěl jednoválcový motor vlastní konstrukce o objemu 598 kubických centimetrů.
Slávu si motorky vyráběné v Krásné Lípě získaly zejména délkou – základní provedení měřilo 3,17 metru, Liebisch chtěl totiž nabídnout dopravní prostředek i rodinám, které neměly na auto.
Celkem vzniklo zhruba 1500 motocyklů, jejichž výrobu ukončila válka, po které se v roce 1946 odstěhoval za příbuznými do Pasova. Tam německý konstruktér, jenž mluvil plynně česky, v listopadu 1965 pozapomenut zemřel. V té době začaly jeho výtvory pomalu získávat díky nadšencům zpět svou bývalou slávu.