Článek
Podle nedávného zjištění amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) houfy vozů napříč všemi modelovými řadami Tesly mohou přiskřípnout prsty či ruku v zavírajícím se okně, neboť automatická pojistka elektrického zavírání nemusí správně reagovat při detekci překážky. To znamená nutnost opravy na straně automobilky.
The terminology is outdated & inaccurate. This is a tiny over-the-air software update. To the best of our knowledge, there have been no injuries.
— Elon Musk (@elonmusk) September 22, 2022
NHTSA hovořila o svolávací akci, ovšem ve skutečnosti to není tak horké. Vzhledem k tomu, že problém je jen softwarový, automobilka ho umí vyřešit odesláním aktualizace řídicího softwaru na dálku a majitel vozu nemusí jezdit do servisu.
Tesla svolává ke kontrole 1,1 milionu aut kvůli problémům s okny
„Tato terminologie je zastaralá a nepřesná. Je to malá softwarová aktualizace na dálku. Pokud je nám známo, nedošlo k žádným zraněním,“ nechal se slyšet zakladatel automobilky Elon Musk.
Podle NHTSA však i softwarové opravy, které nevyžadují fyzickou přítomnost auta v servisu, spadají do definice svolávací akce.