Článek
Na místě pro spolujezdce se poprvé airbag představil v roce 1987, do prodeje je Mercedes uvedl o rok později. Ještě v témž roce mělo Porsche v modelu 944 jako první na světě oba přední airbagy jako součást standardního vybavení. Vzduchový vak už v té době neměl nahradit bezpečností pás, měl ho doplňovat.
Airbag byl vynalezen v roce 1952 Johnem W. Hetrickem a o rok později si jej nechal patentovat. Podobná zařízení se však již ve 40. letech používala v leteckém průmyslu. Mezi největší technické obtíže při vývoji airbagů bylo vyvinutí senzorů a tvorba plynu. První americké airbagy byly brány jako ekvivalent bezpečnostních pásů, plnily se v té době vzduchem, což se později ukázalo jako méně efektivní řešení.
Nyní airbagy i pro chodce
Nyní v autech najdete kromě předních také boční a hlavové aribagy, moderní auto má obvykle čtyři až šest airbagů. Některé automobilky používají i kolenní pro řidiče, novinkou jsou airbagy ukryté v bezpečnostních pásech (Ford) nebo v zadním okně (Toyota). GM zase vyvinul airbag, který se nafukuje mezi řidičem a spolujezdcem. Volvo jako první na světě uvedlo airbag, který chrání chodce při sražení a vystřeluje z kapoty automobilu.