Hlavní obsah

Aehra odhaluje druhý elektromobil, nevyrábí zatím ani ten první

Italská automobilka Aehra světu ukázala svůj druhý elektromobil, a to navzdory tomu, že ještě nezačala - a hned tak nezačne - vyrábět ani ten první. Novinka má jméno prostě Sedan a navazuje na SUV, které značka odhalila loni na podzim.

Foto: Aehra

Aehra Sedan

Článek

Třebaže s označením sedan máme spojenu tříprostorovou karoserii, u tohoto červeného prototypu těžko o něčem takovém hovořit. Boční profil prozrazuje krátkou kapotu, neuvěřitelně dlouhý „skleník“ a záď, u které zatím těžko říct, co všechno se otvírá pro přístup do zavazadelníku.

Vzhled je jednoznačně spojen se snahou o co nejmenší aerodynamický odpor ve snaze maximalizovat dojezd. Stejný účel mají aktivní aerodynamické prvky na spodní části auta. Nechybí také křídlové přední i zadní dveře.

Podle Filippa Periniho, šéfdesignéra Aehry, se ještě některé detaily před zahájením sériové výroby mohou změnit; dá se očekávat, že právě dveře budou standardní. Celkový vzhled by ale měl zůstat takovýto.

Italové ukázali nové elektrické SUV. Aehra má obrovskou baterii

AutoMoto

Pořádný pohled do interiéru automobilka nenabídla, ovšem dá se očekávat, že vnitřek bude podobný tomu v modelu SUV. To znamená obrovskou obrazovku napříč celou palubní deskou, která se při vypnutém autě dokáže vysunout např. pro sledování filmů při nabíjení.

Platformu v podobě monokokového šasi má sedan sdílet s dříve představeným SUV, stejně jako techniku. Ta by měla sestávat ze 120kWh baterie, která má stačit na 800 kilometrů dojezdu, a tří elektromotorů o kombinovaném výkonu 800 koní. Nabíjení má být možné výkonem až 350 kW díky 925V architektuře systému.

Na jízdní schopnosti je zatím samozřejmě příliš brzy, ovšem technickým ředitelem Aehry je Francisco Cimatti. Ten nejen stojí za vývojem platformy pro Lotus Eletre, nýbrž pracoval i více než třicet let u Ferrari. Tam dohlížel na modely 512 TR, 456 a 550 Maranello. Jeho ambicí je přepracovat to, co činí elektrické auto vzrušujícím, a nespoléhat jen na brutální akceleraci.

Sedan má vstoupit do sériové výroby v roce 2026, o rok později oproti SUV. Do roku 2027 chce značka prodávat 25 tisíc kusů každého modelu ročně. Náklady na rozjetí sériové výroby má snížit fakt, že velká většina součástek vozu budou již existující díly od subdodavatelů.

Podle generálního ředitele Hazima Nady „bude vůz konfigurace 2+2“. „Bude sérií derivátů toho, co jsme už ukázali,“ píše britský web Autocar. Zatím však manažer neřekl nic bližšího. „První věc, kterou trh od nás potřebuje vidět, jsou konkrétní kroky k uvedení sedanu do výroby,“ uzavírá Nada.

Interiér budoucnosti? SUV Aehra má výsuvnou obrazovku napříč palubní deskou

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám