Článek
Už v loňském roce přišla s centrálním airbagem americká automobilka General Motors, na masový evropský trh se tato novinka chystá i ve vozech Hyundai či v nové Toyotě Yaris. Své řešení ukazuje i Honda v nové generaci kompaktního MPV Jazz.
Přední středový airbag je umístěn v opěradle sedadla řidiče a vystřeluje do prostoru mezi řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Podle automobilky pomáhá předcházet přímému kontaktu řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu.
Nová Honda Jazz přijíždí výlučně jako hybrid

„Pro zajištění správné pozice airbagu a maximální ochrany při jeho aktivaci je airbag upevněn třemi popruhy, které jej navádí v křivce kolem řidiče,” uvádí Honda v tiskovém prohlášení.
Tak jako většina prvků aktivní bezpečnosti i centrální airbag funguje v souhře s dalšími prvky. Předpínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předním sedadle omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena.
Od dotykových obrazovek zpět k tlačítkům, Honda jde kvůli zákazníkům proti proudu

Podle interního testování Hondy celkový dopad tohoto nového přístupu může snížit možnost poranění hlavy o 85 % u spolujezdce, který sedí blíž, a o 98 % u spolujezdce sedícího dál od řidiče.