Článek
„I tak bych nejspíš stejně skončil recenzováním aut, jen v menším měřítku,” ohlíží se Hammond za svou dosavadní kariérou moderátora Top Gear a The Grand Tour a přemýšlí, co by se stalo, kdyby v roce 2001 neprošel přijímacím řízením.
Tehdy se tradiční pořad BBC o autech dostával do nové fáze. „Stará garda” z většiny odešla na Kanál 5 a vytvořila pořad Fifth Gear, z dřívějšího osazenstva zbyl moderátor Jeremy Clarkson a producent Andy Wilman. Ve spoluppráci se scenáristou Richardem Porterem vytvořili show, která se stala celosvětovým fenoménem.
Top Gear proti sobě znovu postavil supersport a stíhačku
Hammond podle všeho viděl potenciál tohoto formátu už na začátku. A nutno říci, že svou budoucí roli sehrál už v rámci prvního dojmu. Na „přijímačky” dorazil otlučeným a unaveným, ale správně nadšeneckým Porsche 911 SC. „Bylo to vážně nesmyslné staré auto, ale miloval jsem ho,” vzpomíná.
Prezentoval se předtočenou recenzí firemního Renaultu Laguna a s producenty se rozloučil s konstatováním, že konečně může vyrazit do Namu, což je londýnská čtvrť proslulá hospodami. „To místo mi nesehnaly moje schopnosti, vzhled nebo cokoli jiného, byl to nejspíš tenhle malý vtípek,” říká.
S profesionálním štábem Top Gearu pak své dovednosti musel prezentovat před Škodou Superb první generace. Následně s Clarksonem usedl do studia, aby spolu cvičně odprezentovali zprávy, a bylo hotovo.
Hammond se tak stal součástí nového formátu Top Gearu od samého začátku. Dnes už téměř zapomenutého Jasona Deweho po pár epizodách nahradit James May, aby vznikla dnes už legendární trojice, která se po neshodách Clarksona a Wilmana s produkcí BBC v roce 2015 odporoučela na stanici Amazon Prime, aby vytvořila nový formát The Grand Tour.