Článek
Sledování obličeje řidiče nějakou technologií, ať už to je normální kamera, či infrakamera, je v autech už docela běžné. Vyžadují to systémy jako sledování únavy či pozornosti a třeba v Subaru se tato technologie používá i k vyvolání uživatelského profilu.
Italská značka Abarth, která je dvorním úpravcem automobilky Fiat, ke sledování řidiče přidává ještě jednu funkci - pomocí rozpoznávání obličejů zjišťuje, jak moc se lidé na palubě baví. Zatím ve formě experimentu, který proběhl ve Velké Británii ve spolupráci s Loughboroughskou univerzitou.
Praktická část proběhla na okruhu Mallory Park, a to jak s amatéry, tak i s profesionálními závodníky za volantem. Tváře řidičů i pasažérů nejčastěji vyjadřovaly štěstí (v 31,8 % u řidičů a 35,4 % u pasažérů).
Ve chvílích, kdy řídil profesionál, se na tvářích občas objevovalo i překvapení nebo strach, zjistil výzkum. Zkoumání výrazů tváře výzkumníci doplnili také senzory tepu, které měli lidé na zápěstí, pro potvrzení a zpřesnění výsledků.
„Dosavadních výzkumů na toto téma není mnoho, myslím si nicméně, že to bude oblast automobilového průmyslu, kterou budou výrobci dále zkoumat, jak se budou snažit vylepšit řidičské zážitky ve svých autech,“ komentoval experiment Dale Esliger z univerzity, jež se na projektu podílela.