Článek
Dvoulitrové 280koňové TSI může být kombinováno výhradně s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. To Alfa má také pohon všech kol, převodovka má ovšem o dva rychlostní stupně více.
Motor v superbu zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy (platí pro obě karosářské varianty), nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h. Největšího výkonu dosahuje motor při 6500 otáčkách, točivý moment 350 Nm vrcholí v rozmezí 1700 a 5600 otáček.

Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) - zrychlení 0-240 km/hVideo: Novinky
To Alfa Giulia Veloce má oficiálně udávanou maximální rychlost „jenom” 240 km/h. Zrychlení na „stovku” ale zvládne za 5,2 sekundy. Alfa má i nižší udávanou kombinovanou spotřebu paliva (6,4 vs. 7,1 l/100 km), v praxi ale samozřejmě jezdíte za více.
A palubní počítač trochu podvádí, protože záměrně nezobrazí více než patnáctilitrovou spotřebu. Proč tomu tak je, nechápeme. V praxi jsou obě auta podobně rychlá, veloce je ale o fous hbitější a lépe se řídí. Má i větší točivý moment - rovných 400 Nm, superb má kvůli převodovce „krouťák” omezený na 350 Nm.
Giulia je ale o dost dražší než stejně výkonný superb. Zatímco za superb dáte v druhém výbavovém stupni Ambiton 984 tisíc a za vrcholnou verzi Laurin & Klement 1 110 900 korun (mimochodem dražší superb si nekoupíte), sedan od Alfy stojí 1 240 000. A to stále můžete utratit desítky tisíc za volitelné doplňky.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
Naměřené hodnoty pružného zrychlení (sportovní režim, kickdown, dle GPS) | ||
---|---|---|
Rychlost | Alfa Giulia Veloce | Škoda Superb |
80-120 km/h | 4,05 s | 3,97 s |
100-200 km/h | 16,01 s | 16,97 s |
0-200 km/h | 22,09 s | 24,98 s |
Otáčky na nejvyšší RS | ||
90 km/h | 1500 ot./min. | 2000 ot./min. |
130 km/h | 2100 ot./min. | 2800 ot./min. |
Zdroj: Novinky.cz |