Článek
Dvoulitrové 280koňové TSI může být kombinováno výhradně s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. To Alfa má také pohon všech kol, převodovka má ovšem o dva rychlostní stupně více.
Motor v superbu zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy (platí pro obě karosářské varianty), nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h. Největšího výkonu dosahuje motor při 6500 otáčkách, točivý moment 350 Nm vrcholí v rozmezí 1700 a 5600 otáček.
To Alfa Giulia Veloce má oficiálně udávanou maximální rychlost „jenom” 240 km/h. Zrychlení na „stovku” ale zvládne za 5,2 sekundy. Alfa má i nižší udávanou kombinovanou spotřebu paliva (6,4 vs. 7,1 l/100 km), v praxi ale samozřejmě jezdíte za více.
A palubní počítač trochu podvádí, protože záměrně nezobrazí více než patnáctilitrovou spotřebu. Proč tomu tak je, nechápeme. V praxi jsou obě auta podobně rychlá, veloce je ale o fous hbitější a lépe se řídí. Má i větší točivý moment - rovných 400 Nm, superb má kvůli převodovce „krouťák” omezený na 350 Nm.
Giulia je ale o dost dražší než stejně výkonný superb. Zatímco za superb dáte v druhém výbavovém stupni Ambiton 984 tisíc a za vrcholnou verzi Laurin & Klement 1 110 900 korun (mimochodem dražší superb si nekoupíte), sedan od Alfy stojí 1 240 000. A to stále můžete utratit desítky tisíc za volitelné doplňky.
Naměřené hodnoty pružného zrychlení (sportovní režim, kickdown, dle GPS) | ||
---|---|---|
Rychlost | Alfa Giulia Veloce | Škoda Superb |
80-120 km/h | 4,05 s | 3,97 s |
100-200 km/h | 16,01 s | 16,97 s |
0-200 km/h | 22,09 s | 24,98 s |
Otáčky na nejvyšší RS | ||
90 km/h | 1500 ot./min. | 2000 ot./min. |
130 km/h | 2100 ot./min. | 2800 ot./min. |
Zdroj: Novinky.cz |