Článek
Dne 29. ledna 1886 podal Carl Benz na úřadu žádost na Patent Motorwagen. Od té doby vůně benzínu doprovází lidi celým jejich životem. Pojďme se podívat na velké milníky automobilismu.
Určitě je to tedy Carl Benz a jeho Motorwagen. Patentní spis DRP 37435 změnil navždy dějiny lidstva. Benz na svou dobu přeskočil celá desetiletí vývoje. Vložil do tříkolky (která měla jen jakýsi náznak brzd) jednoválec chlazený vodou, směs mu připravoval karburátor a o zapálení se starala žhavicí svíčka. Takže v milnících nesmíme zapomínat i na Nicolause Otta, vynálezce spalovacího čtyřdobého motoru.

Benzův vůz z roku 1888
Cesta od Benzova vozu ke skutečnému sériovému automobilu byla ale stále neskutečně dlouhá. Třeba přes vůbec první továrnu na automobily – pařížskou Panhard a Levassor.

Panhard-Levassor 4 z roku 1894
Neméně významným vynálezcem v oblasti automobilů je Rudolf Diesel a jeho motor spalující naftu. (1892)

Henry Ford založil továrnu a začal zde vyrábět sériově model T (1903)
Auto, které změnilo svět, nebyl jen Ford T, ale také dlouhé roky nejrozšířenější automobil na světě – klasický Volkswagen Brouk, jehož historie začala v roce 1936 v Německu a skončila až v roce 2003 v Mexiku.

Auto, které změnilo svět, nebyl jen Ford T, ale také dlouhé roky nejrozšířenější automobil na světě – klasický Volkswagen Brouk, jehož historie začala v roce 1936 v Německu a skončila až v roce 2003 v Mexiku.
První osobní auto s naftovým motorem byl Mercedes-Benz 260D z roku 1936

První osobní auto s naftovým motorem byl Mercedes-Benz 260D z roku 1936

Pohon všech kol si nenárokuje žádná ohromná automobilka, ale Jensen s modelem FF (1965)

Prvním novodobým hybridem, který poháněla elektřina i spalovací motor byla Toyota Prius (1997)
Samozřejmě, že těch modelů a lidí kolem aut bylo tak moc, že se nedají ani vyjmenovat. Mohli bychom vzpomenout třeba na taková jména jako DeDion, Durant, Deutz, Abadal, Peugeot, Opel, Royce, Porsche, Renault, Bugatti, Ferrari… A další a další velká jména automobilismu. Samozřejmě musíme zdůraznit i tu českou stopu - Laurin & Klement, Ledwinka, Škoda…